خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد؛

بهره‌مندی بیش از ۹۲ هزار زندانی از بخشنامه عفو رهبری

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۰۹

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: تا پایان روز ۲۴ اسفند، آمار زندانیان مشمول بخشنامه عفو گسترده زندانیان به ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر با اشاره به فرمان اخیر عفو رهبری گفت: طبق آخرین آمار از مشمولان بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان روز ۲۴ اسفند ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول اجرای این بخشنامه شدند که از این تعداد ۵۶ هزار زندانی آزاد و ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

وی ادامه داد: این اقدام ارزشمند و پدرانه مقام معظم رهبری در اعطای عفو گسترده به زندانیان که بر اساس رافت اسلامی و در راستای کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی بود، حلاوت خاصی به جامعه به ویژه خانواده‌‌‌های زندانیان بخشید که بازتاب آن در پیام‌‌‌های قدردانی آنان که به ویژه از رهبر بزرگوارمان صورت می گیرد کاملاٌ مشهود است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به برخی از آمارهای مربوط به اجرای بخشنامه عفو گسترده اظهار داشت: پنج استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان به ترتیب پنج استان اول کشور هستند که بیشترین تعداد محکومان مشمول عفو را در اختیار دارند.

جهانگیر درخصوص بیشترین درصد آزادی در هر استان نسبت به تعداد محکومان همان استان نیز تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش‌‌‌ها به ترتیب استان‌‌‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین و آذربایجان شرقی بالاترین درصد مشمولان عفو نسبت به محکومین کل استان را دارند.

وی تعداد زندانیان اتباع بیگانه را که تا پایان دیروز مشمول این عفو گسترده و رافت اسلامی قرار گرفته اند، ۱۲۳۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد هزار و ۱۹۳ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها درخصوص زنان زندانی مشمول این بخشنامه نیز ابراز داشت: تا پایان وقت دیروز، ۲۴ اسفند دو هزار و ۶۰۱ نفر از زنان زندانی مشمول این بخشنامه شدند.

وی با بیان اینکه گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال بیشترین تعداد زندانیان بهره‌‌‌مند از بخشنامه عفو گسترده هستند، عنوان کرد: فرصت پیش آمده برای کاهش جمعیت کیفری که توسط این بخشنامه فراهم گردیده، امکان ارزشمندی است که هم کاهش جمعیت کیفری را به دنبال داشته و هم این فرصت را برای زندانیان مشمول بخشنامه فراهم آورده است تا با استفاده از این فرصت نسبت به اصلاح رفتار و شیوه زندگی اقدام کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: توقف چرخه جرم و کاهش ورودی به زندان‌ها پیش زمینه توسعه سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی امری است که مستلزم همکاری قوای سه گانه است و درخواست ما از دولت محترم و مجلس محترم این است که با برنامه‌‌‌ریزی لازم زمینه اشتغال افرادی که آزاد شده‌‌‌اند را فراهم کنند تا طعم شیرین این آزادی به کام زندانیان و خانواده‌‌‌های آنان دو چندان شود و این فرآیند آزادی و بازگشت زندانیان به جامعه و زندگی سالم کامل شود.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه اجرای بخشنامه در تلاش هستیم با کمک قضات و پیگیری‌‌‌های مددکاران زندان‌‌‌ها بتوانیم تعداد بیشتری از زندانیان را که مشمول مفاد این بخشنامه هستند از زندان‌ها آزاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز