خبرگزاری کار ایران

درخواست دیپلمات‌های سابق آمریکا از ترامپ برای بازگشت به برجام

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۱۹۰

دیپلمات‌های بازنشسته آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور، خواهان بازگشت آمریکا به برجام شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، بیش از ۵۰ افسر بازنشسته و دیپلمات سابق آمریکایی در نامه‌ای به دونالد ترامپ ضمن تاکید بر فواید برجام برای آمریکا، از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند که شرایط را برای بازگشت به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران فراهم کند.

این مقام‌های آمریکایی چندین دلیل  را برای راضی کردن ترامپ برای بازگشت به برجام اعلام کردند. دلایل مطرح شده به این شرح است:

- ایران به‌رغم خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های اقتصادی همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش اخیر خود این موضوع  را تأیید کرده‌ است.

- با توجه به مفاد برجام، ایران نمی‌تواند فعالیت‌های لازم برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای داشته باشد. ایران با توجه به این قرارداد مورد نظارت قرار می‌گیرد.

- کشورهای اروپایی به برجام متعهد هستند. اتحادیه اروپا در تازه‌ترین بیانیه خود تعهد این اتحادیه به برجام و حمایت از این توافق را اعلام کرد و برجام را یک عامل کلیدی در جهت منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و نیز یک دستاورد مهم در حوزه دیپلماسی دانسته‌است.

- بازگشت به توافق هسته‌ای کمک خواهد کرد تا آمریکا راهبرد ملی فراگیرتری را برای خود در خاورمیانه ایجاد کند. ما همچنین اعلام می‌کنیم  که رهبری و توانایی آمریکا به بهبود اوضاع منطقه می‌انجامد.

- باید به یاد داشته‌ باشیم که توافق اولیه در واقع یک تلاش راهبردی، برای رسیدن به یک هدف است این هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. بازگشت آمریکا به این توافق و لغو تحریم‌ها، توانایی آمریکا در مذاکره با ایران را بهبود خواهد بخشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز