خبرگزاری کار ایران

فرجی راد در گفت‌وگو با ایلنا:

همکاری گسترده‌ای میان فرانسه و موساد وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۳۴

بی‌شک همکاری‌های گسترده‌ای میان دستگاه اطلاعاتی فرانسه و موساد وجود دارد که شاهد ورود عناصر و افسران اطلاعاتی اسرائیل برای آموزش یهودیان در کشور اروپایی مانند فرانسه هستیم اما باید گفت که یکی از دلایل عمده آن، استفاده از شگرد مظلوم‌نمایی است تا بتوانند نفوذ خود در این کشور را زیاد کرده و عمق ببخشند و بتوانند حرکات مسلمانان را تحت کنترل خود داشته باشند.

سفیر اسبق ایران در نروژ در ارتباط با افزایش تحرکات موساد در فرانسه به دنبال حملات تروریستی اخیر در این کشور، گفت که ترکیب جمعیت فرانسه وضعیت خاصی را در این کشور به وجود آورده است. به طوری که حضور مسلمانان و یهودیان در کنار هم آن هم در کشوری مانند فرانسه این کشور را از سایر کشورهای اروپایی متمایز کرده است و این افراد به گونه‌ای از همان مستعمرات فرانسه به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

«عبدالرضا فرجی راد» با اشاره به ورود تیم‌های سرویس اطلاعاتی موساد به فرانسه، به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از ماجراهای اخیر تروریستی که در فرانسه رخ داد، به طبع اکثر شهروندان و به طور اخص یهودیان احساس خطر کرده‌اند و از این رو احساس می‌شود که فرانسوی‌ها نمی‌توانند با مقوله تروریسم به درستی مقابله کنند لذا متوسل شدن آنها به سازمانی مانند موساد از این حیثقابلیت بررسی دارد.

این کارشناس مسائل اروپا در بیان دلیل حضور عوامل موساد در پاریس و اقصی نقاط فرانسه گفت: بی‌شک همکاری‌های گسترده‌ای میان دستگاه اطلاعاتی فرانسه و موساد وجود دارد که شاهد ورود عناصر و افسران اطلاعاتی اسرائیل برای آموزش یهودیان در کشور اروپایی مانند فرانسه هستیم اما باید گفت که یکی از دلایل عمده آن، استفاده از شگرد مظلوم‌نمایی است تا بتوانند نفوذ خود در این کشور را زیاد کرده و عمق ببخشند و بتوانند حرکات مسلمانان را تحت کنترل خود داشته باشند.

سفیر سابق ایران در سریلانکا و مجارستان در پایان با نگاه به ابعاد دیگر این مساله خاطر نشان کرد: بی‌شک اخبار و اطلاعاتی از وضعیت مسلمانان و تحرکات یا حتی عادی‌ترین فعالیت‌های آنها در فرانسه توسط عوامل موساد به تل‌آویو مخابره می‌شود و هسته مرکزی این تشکیلات می‌تواند طرح ریزی‌های امنیتی خود را کامل‌تر شکل دهد و حتی ممکن است دولت فرانسه درخواست حضور این افراد را در این کشو به خصوص در پاریس داده باشد و البته باید گفت که این بحثتاحدودی هم جنبه جنگ روانی و تبلیغاتی دارد تا بتوانند یهودی‌ها را مظلوم جلوه داده و حتی امکان حضور خود در کشورهای دیگر اروپا را فراهم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز