خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

لایحه بودجه جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۵۹

نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه نظر شورای نگهبان را دررابطه با اشکالاتی که این شورا گرفته بود تامین کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صبح امروز گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نظر شورای نگهبان تامین شد.

بر این اساس نمایندگان مجلس ۳۱ مورد اشکالی که شورای نگهبان به لایحه بودجه گرفته بود را طبق گزارش کمیسیون تلفیق بررسی کرده و به آن رای دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند الف تبصره یک این لایحه، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز را ۲۰ درصد تعیین کردند. همچنین در بند و تبصره ۶ این لایحه مقرر کردند: سازمان امور مالیاتی کشور می تواند مالیات بر ارزش افزوده گروه هایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند مقررات این بند در خصوص دوره هایی که مالیات آن ها قطعی نشده است، جاری خواهد بود، ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در اصلاحیه تبصره ۱۶ مقرر کردند به منظور تسویه بدهی دریافت کنندگان تسهیلات ریالی از بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی که تمام یا بخشی از تسهیلات دریافتی خود را تا پایان سال ۹۷ پرداخت نکرده اند، کلیه بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند حسب تقاضای تسهیلات گیرندگان عمل کنند، در مورد تسهیلاتی که قرارداد اولیه آن ها بیش از پنج میلیارد ریال بوده است در صورتی که بانک یا موسسه اعتباری مدعی باشد که بدهکار بدون عذر موجه از پرداخت بدهی خود استنکاف کرده است، می تواند دلایل مستندات خود را ظرف مدت ۱۵ پس از مراجعه مشتری به هیات موضوع تبصره ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ارائه کند.

همچنین در صورتی که مرجع یاد شده تشخیص دهد که بدهکار عذر موجهی در پرداخت نداشته باشد، بدهکار موظف است باقی مانده بدهی خود را مطابق آخرین قرارداد منعقده به بانک پرداخت کند، مهلت هیات یاد شده سه ماه است، در صورتی که هیات در مهلت مذکور پاسخ ندهد بدهکار مورد نظر مشمول حکم این بند خواهد بود. نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخی ایرادات شکلی و عبارتی به این لایحه را نیز برطرف کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز