خبرگزاری کار ایران

گزارشگر اقدامات یک جانبه قهری سازمان ملل متحد:

ایران در محاصره اقتصادی است/ تحریم‌ها، نامشروع و غیرقانونی هستند/ سازمان‌های غیردولتی برای قربانیان تحریم قدمی برنداشته‌اند/ دبیرکل سازمان ملل ورود کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۱۲۲

گزارشگر اقدامات یک جانبه قهری سازمان ملل متحد گفت: آمریکا گفته است این تحریم ها بدترین در تاریخ خواهد بود و در شرایط تحریم سوییفت که انتقال کالاهای بشر دوستانه مختل می‌شود، می‌توان گفت که تحریم باعث مرگ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ادریس جزایری  در نشست جانبی در حاشیه چهلمین نشست شورای حقوق بشر که توسط سازمان دفاع از قربانیان خشونت برگزار شد، افزود: مشکل دیگر تحریم این است که فضای ترس ایجاد می‌کند و باعث می‌شود شرکت‌های تجاری به دلیل ترس از تنبیه شدن از ارتباط تجاری با کشور تحریم شده اجتناب کنند.

وی افزود: اتحادیه اروپا و کشورهای غربی تحریم را قبول ندارند و اینستکس را ابداع کرده‌اند اما معلوم نیست شرکت‌هایی  که از این ابزار استفاده می‌کنند تنبیه نشوند.  البته شاید بتوان شرکت‌هایی را پیدا کرد که به تجارت با امریکا علاقمند نباشند و با ایران رابطه تجاری برقرار کنند.

تحریم‌های خارج از روند سازمان ملل، نامشروع و غیرقانونی هستند

گزارشگر تحریم‌های سازمان ملل در ادامه درخصوص تحریم‌های فرامرزی علیه ایران ابراز نگرانی کرده و گفت: شرایط ایران شرایط محاصره اقتصادی است و من همواره گفته‌ام که برای حمایت از غیر نظامیان تحت محاصره باید مطابق کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو عمل شود. تحریم‌های خارج از روند سازمان ملل، هم نامشروع و هم غیرقانونی هستند. اروپا هم این تحریم‌ها را غیرقانونی می‌داند.

دبیرکل سازمان ملل نماینده ویژه تعیین کند

جزاریری گفت که از مجمع عمومی خواسته تا از دیوان بین المللی دادگستری بخواهد درباره تحریم‌ها نظر مشورتی ارایه کند و تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل باید در خصوص تحریم‌ها نماینده ویژه تعیین کند.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا یک کارگروه تشکیل شود که روی تحریم کار کرده و  به دبیر کل سازمان ملل گزارش کند.

سازمان‌های غیردولتی برای قربانیان تحریم قدمی برنداشته‌اند

ادریس جزایری  در خصوص نقش سازمان‌های غیردولتی در حوزه تحریم گفت: سازمان‌های غیردولتی بزرگ تاکنون برای قربانیان تحریم قدمی برنداشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز