خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

انتقاد گزارشگر ویژه حقوق‌بشر از اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران،‌ سوریه، غزه و ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۳۶

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر و اقدامات قهری یکجانبه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل از اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، سوریه، مردم غزه و ونزوئلا انتقاد کرد.

 

به گزارش ایلنا، در پی اظهارات نمایندگان کشورهای مختلف و شرکت‌‌‌‌کنندگان در جلسه شورای حقوق‌‌‌بشر ملل متحد در ژنو با موضوع «تاثیر منفی اقدامات زورمدارانه یکجانبه» (تحریم ها) که با حضور گزارشگر ویژه این اقدامات برگزار شد، ادریس جزایری بیانیه ای را صادر کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: تحریم‌ها نباید منجر به محاصره کامل اقتصادی مردم بی‌گناه و تحمل رنج ناشی از وضعیت جنگی شود؛ در حالی که در زمان وضعیت جنگی کنوانسیون‌های ژنو از مردم حمایت می‌کند ولی برای زمان صلح چنین حمایت‌هایی پیش‌بینی نشده لذا بر رنج مردم بی‌گناه افزوده می‌شود حال آنکه جنگی وجود ندارد.

گزارشگر ویژه اقدامات زورمدارانه یکجانبه، در بیانیه خود با ذکر کشورهای ایران، سوریه، غزه و ونزوئلا تاکید می‌کند که این کشورها به وضوح با خطر محاصره کامل دست و پنجه نرم می‌کنند.

ادریس جزایری همچنین در بیانیه خود آورده است: بین کشورهایی که نشان داده‌اند که اختلاف‌شان را بر اساس منشور ملل متحد حل می‌کنند باید تفاوت قائل شد و نباید شهروندان بی‌گناه این کشورها مجازات شوند.

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر علاوه بر آن از بازگرداندن تحریم‌‌‌ها و ممنوعیت تجارت با کشورهای ثالث و خارج از اختلافات بین دو طرف اصلی، ابراز نگرانی کرده است.

جزایری که اخیرا مامور بررسی وضعیت تحریم‌های اتحادیه اروپا شده بود، از اینکه این اتحادیه اعلام کرده است کشورها و یا افراد یا شرکت‌های تحریم شده می‌توانند از تحریم‌ها شکایت کنند تا بررسی شوند و همچنین اعلام می‌کنند که از حقوق‌‌بشر حمایت می‌‌‌کنند و این اتحادیه در حال بررسی حذف تاثیرهای فراسرزمینی است، استقبال کرده است.

وی در مورد سوریه تاکید می‌کند: وقتی وضعیت اسفناک حقوق‌‌‌بشری در سوریه وجود دارد وضع تحریم‌‌‌‌‌های یکجانبه، این شرایط را وخیم‌تر می‌کند.

جزایری در پایان این بیانیه آورده است که وی تا لغو استثنائات و معافیت‌های حقوق‌‌‌بشری از تحریم‌های یکجانبه، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز