خبرگزاری کار ایران

در واکنش به گزارش سالانه کمیسر عالی حقوق بشر اعلام شد؛

تأکید ایران بر ضرورت مقابله با نابرابری‌ها و اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۷۳

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو، در خصوص گزارش سالانه میشله باشلیت، کمیسرعالی حقوق بشر، احقاق حق توسعه، رفع نابرابری‌ها و مقابله با اقدامات قهرآمیز یکجانبه از جانب برخی دولت‌ها را زمینه‌ساز رفع چالش‌های حقوق بشری در جهان برشمرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل بقایی، در جریان برگزاری اجلاس چهلم شورای حقوق بشر ارائه شد، گفت: نابرابری‌های گسترده در تمامی اشکال آن، تهدیدکننده توسعه پایدار بوده و با تحریک احساس نفرت و بیگانه‌‌‌هراسی، صلح و حقوق‌‌‌بشر را به خطر می‌اندازند. مداخلات خارجی، خصوصاً در قالب اقدامات قهرآمیز یکجانبه و تحریم‌‌‌‌های غیر موجه، موجب نابرابری شده و در تقویت آن مؤثر است.

وی افزود: سیاست‌‌‌ها و اقدامات قهرآمیز، موجب فشار اقتصادی بر جامعه هدف شده، با نقض حقوق‌‌‌بشر از جمله حق غذا و حق سلامت، عواقب جدی بشردوستانه در پی داشته و حق حیات افراد را به خطر می‌‌‌اندازد.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو ادامه داد که تحریم‌‌‌ها به عنوان یک عامل تشدیدکننده وضعیت عمل کرده و تأثیرات مخرب اقدامات قهرآمیز یکجانبه در بهره‌مندی از حقوق بشر واضح است.

بقایی ضمن تأکید بر اهمیت حق توسعه، اظهار داشت: اعمال فشارهای اقتصادی بر مردم سرزمین‌‌‌‌های اشغالی فلسطین، یمن و نقاط دیگر جهان، که باعث به گرسنگی کشاندن مردم بی‌گناه شده است، فراتر از نقض ساده حقوق‌‌‌بشر بوده و در زمره جرائم شدید بین‌المللی محسوب می‌شود. اعمال محاصره اقتصادی، از جمله در مورد مردم غزه و علیه یکی از کشورهای همسایه در منطقه ما و هر نقطه دیگر جهان باعث شرمساری و عقبگرد از تمدن بشری است. این یک نشانه هشداردهنده از سطح بالای مصونیت عاملان اینگونه اقدامات ویرانگر است.

وی اضافه کرد: ما با کمیسرعالی موافق هستیم که حقوق‌‌‌‌بشر، عامل امیدزا است. ما باید بایستیم و با همکاری یکدیگر آینده‌‌‌ای بهتر را برای بشریت تضمین کنیم؛ آینده‌‌‌ای عاری از کلیشه‌ها و شماتت‌های ناروا.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز