خبرگزاری کار ایران

الشرق الاوسط مدعی شد؛

قول پوتین به نتانیاهو برای عدم استفاده از «اس -۳۰۰» علیه مواضع رژیم‌صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۹۲۴

منابع آگاه تل‌آویو از تعهد پوتین در دیدار با نتانیاهو برای عدم استفاده از پدافند هوایی پیشرفته اس-۳۰۰ علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سوریه خبر دادند.

به گزارش ایلنا، الشرق الاوسط مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به بنیامین نتانیاهو وعده داده تا انتقال موشک‌های زمین به هوا به ارتش سوریه را متوقف کرده و یک کمیته مشترک با تل آویو برای خروج نیروهای خارجی از سوریه تشکیل دهد.

منابع تل آویو در این باره مدعی شدند که پوتین در طی نشست روز چهارشنبه گذشته در مسکو وعده داده که به اسرائیل اجازه فعالیت آزادانه در سوریه را خواهد داد.

رسانه سعودی الشرق الاوسط در ادامه مدعی شد روسیه چندین فروند هواپیمای پدافند هوایی پیشرفته اس ۳۰۰ را به سوریه اعزام کرده‌ است و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده‌است که ممکن است از این هواپیماها علیه جنگنده‌های اسرائیلی استفاده شود. بر اساس گزارش‌های حاصله، این پدافندها هنوز مستقر نشده‌اند.

این در حالی است که روز یکشنبه روزنامه ماریو ادعا کرد که اطلاعاتی را در مورد وعده‌های داده‌شده توسط پوتین به نتانیاهو از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرده‌است.

در این گزارش ادعا شده که در مذاکره اخیر پوتین وعده داده‌ است که از این پدافندها علیه مواضع اسرائیل در سوریه استفاده نخواهد کرد.

لِو رام تحلیل‌گر مسائل نظامی روزنامه ماریو چنین توافقی را کم‌ارزش خواند و در این باره گفت روسیه هرگز فشاری برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه اعمال نمی‌کند چرا که برای رسیدن به منافع خود به دنبال حفظ استانداردهای دوگانه در روابطش است.  

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو درباره حضور ایران در سوریه مدعی شد: من به صراحت به پوتین اعلام کرده‌ام که ما هرگز اجازه گسترش نفوذ به ایران در سوریه  را نخواهیم داد و به عملیات نظامی علیه حضور ایران در این کشور ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز