خبرگزاری کار ایران

بانک «آ‌دی‌بی‌آی» هند تراکنش‌های مالی بین ایران و جهان را تسهیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۹۹

بانک «آ‌دی‌بی‌آی» هند امکان تسهیل تراکنش‌های تجاری ایران را فراهم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بیزینس لاین، به گفته منابع صنعتی، بانک «آ‌دی‌بی‌آی» امکان تسهیل تراکنش و معاملات صادراتی با ایران را فراهم می‌کند، اتفاقی که به گسترش تجارت بین ایران و جهان با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه این کشور منجر خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، بانک «آ‌دی‌بی‌آی»برای تسهیل روند پرداخت‌های بانکی ایجاد شده است پیش از این نیز بانک «یو‌سی‌او» امکان تجارت بر اساس روپیه را برای ایران فراهم می‌کرد.

این در حالی است که هند با استفاده از کانال‌های بانکی اروپا هزینه نفت خود به تهران را پرداخت می‌کرد که این کانال مالی از نوامبر سال گذشته هم مسدود شد.

فدراسیون سازمان‌های صادراتی هند در این باره گفت: بانک‌های بیشتری باید برای تجارت با ایران مجوز بگیرند.

«کومار گوپتار» رییس سازمان تجارت هندوستان در این‌باره گفت: رقابت بین بانک‌های «یو‌سی‌او» و «آ‌دی‌بی‌آی» باعث ایجاد رقابت سالم بین مشتریان و فروشندگان می‌شود و بانک‌ها را تشویق می‌کند که مشتریان بیشتری را جذب کنند و به این ترتیب منافع بیشتری کسب کنند.

حجم تجارت دوجانبه میان هند و ایران در سال ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ به ۱۳.۸ میلیارد دلار رسید با این حال، صادرات هند تنها ۲.۵ میلیارد دلاراز این مقدار را به خود اختصاص داده‌است. تحریمهای آمریکا بر حجم صادرات و واردات بین ایران و هندوستان تاثیر گذاشته است اما کماکان هر دو طرف مایل به ادامه رابطه تجاری خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز