خبرگزاری کار ایران

مطهری:

جایگزینی در حد ظریف نداریم/ رئیس‌جمهور نباید از ابتدا اجازه دخالت نیروهای نظامی در سیاست خارجی را می‌داد

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۱۲۵

نائیب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جایگزینی در حد ظریف نداریم. شخص رییس‌جمهور باید از ابتدا اقتدار بیشتری می‌داشت و اجازه دخالت نیروهای نظامی و غیره را در سیاست خارجه را نمی‌داد البته الان هم یک مقدار دیر شده است ولی رییس‌جمهور مجری اساسی است و باید از حقوق وزارت خارجه دفاع کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران درباره دلایل استعفای ظریف گفت: از دلایل استعفای ایشان اطلاعی ندارم، خود ایشان باید توضیح دهد ولی به طور کلی آن مقدار که اطلاع دارم دلیل اصلی دخالت‌هایی است که از طرف نهادهای غیر مسئول در سیاست خارجی کشور انجام می‌شود.

وی گفت: وزارت امور خارجه طبق قانون اساسی متولی سیاست خارجی است ولی استقلال کافی ندارد طبیعی است که ایشان احساس می‌کند موانعی پیش رویش است و نمی‌تواند کار خود را انجام دهد احتمالا به این دلیل است که استعفا داده ولی توضیح بیشتر در این باره باید توسط خود ایشان داده شود.

مطهری درباره این موضوع که آیا رییس‌جمهور با این استعفا موافقت می‌کند یا خیر گفت: بعید می‌دانم رییس‌جمهور موافقت کند، چون جایگزینی در حد ایشان نداریم، رییس‌جمهور باید مانع دخالت‌ها بشود، از ابتدای دولت دوازدهم عقب‌نشینی کرده است، مجلس می‌تواند کمک کند، ولی بیشتر شخص رییس‌جمهور است که باید از ابتدا اقتدار بیشتری می‌داشت و اجازه دخالت نیروهای نظامی و غیره را در سیاست خارجه را نمی‌داد البته الان هم یک مقدار دیر شده است ولی رییس‌جمهور مجری اساسی است و باید از حقوق وزارت خارجه دفاع کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور در این زمینه تحت فشار است، گفت: رییس جمهور نباید فشار را قبول کند.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه نامه حمایت از ظریف که در مجلس جمع‌آوری شد آیا شما آن را امضا کرده‌اید، گفت: بنده جزو امضاکنندگان این نامه هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز