خبرگزاری کار ایران

نیویرک‌تایمز گزارش داد؛

خشم پمپئو از مایک پنس/ تشدید اختلاف‌ها در کاخ سفید پس از نشست ورشو

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۵۹

نیویرک تایمز در گزارشی خبر از عصبانیت پمپئو از اظهارات مایک پنس در کنفرانس ورشو داد و نوشت که پس از این نشست اختلاق این دو مقام کاخ سفید تشدید شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، چندی پیش ماه‌ها برنامه‌ریزی نهایتا منجر به برگزاری نشست ورشو شد و مایک پمپئو «وزیر امور خارجه آمریکا» نشستی میان مقام‌های اروپایی، برخی مقام‌های کشورهای عرب و نخست‌وزیر اسرائیل برگزار کرد. اما، سخنان مایک پنس در ضیافت نهار، این اتحاد شکننده را شکننده‌تر کرد.

در حالی که پمپئو در تلاش بود تا روز برگزاری نشست ورشو بتواند دیپلماسی مورد نظرش را به نمایش بگذارد، اما با  سخنرانی مایک پنس«معاون رئیس‌جمهور آمریکا» اتحادی که مقام‌های کاخ سفید توقع داشتند شکل بگیرد در همان ابتدا در هم شکسته شد.

پنس در ابتدای سخنان خود از فرانسه، آلمان و انگلستان که در واقع نزدیکترین متحدان آمریکا محسوب می‌شوند انتقاد کرد و در سخنان خود این سه کشور را به توافق و سازش با ایران متهم کرد.

وی  در ادامه از کشورهای اروپایی خواست تا از این سازش دست بردارند و با سیاست‌های ترامپ همراه‌ شوند و مایک پنس در این نشست از اروپاییان خواست تا برجام را ترک کنند و زودتر از این توافق خارج شوند.

پس از این سخنرانی چندین مقام آگاه و از نزدیکان پمپئو به نیویورک‌تایمز گزارش داده‌اند که این اظهارات پنس در واقع باعث رنجش پمپئو و اختلاف میان این دو نفر شده‌ است چراکه پمپئو معتقد است اینگونه اظهارات در واقع اختلاف اروپا و آمریکا را بیشتر کرده و دیپلماسی مورد نظر وی را تضعیف می‌کند.

این در حالی است که تاکنون پمپئو عصبانیت و خشم خود در این باره را رسانه‌ای نکرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز