خبرگزاری کار ایران

بغداد خبر داد؛

رایزنی مقام‌های بانک مرکزی ایران با عراق برای ادامه تجارت بدون دلار

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۱۴

مشاور ویژه نخست وزیر عراق از ثبت قراردادی برای ادامه تجارت با ایران بدون استفاده از دلار خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، «عبدالکریم هاشم مصطفی» مشاور ویژه نخست وزیر عراق از تلاش برای ثبت قراردادی خبر داد که به عراق این اجازه را می‌دهد که با وجود تحریم‌های آمریکا، به واردات انرژی از ایران بدون استفاده از دلار ادامه دهد.

این مقام عراقی در این باره گفت: «یک گروه بزرگ به نمایندگی از بانک مرکزی ایران به عراق سفر کرده است و در مورد تجارت با استفاده از یورو با ما گفت‌وگو کرده‌اند.»

عبدالکریم هاشم مصطفی هم‌چنین از امکان ادامه تجارت بین ایران و عراق با استفاده از دینار یا پرداخت به صورت نفت خبر داد.

وی درباره تحریم‌های آمریکا به خبرنگاران گفت: «ما بارها به آمریکا موضع خود را اعلام کرده‌ایم. به آنها گفته‌ایم که دوست شما هستیم ولی هرگز خود را به عنوان بخشی از سیاست‌های آنها در منطقه قرار نمی‌دهیم.»

مشاور ویژه نخست وزیر عراق همچنین در مورد حضور آمریکا در عراق خاطرنشان کرد: «هر زمان که از آنها بخواهیم عراق را ترک خواهند کرد همانطور که در گذشته این اقدام صورت گرفته‌است. آمریکا حضور نظامی خود در عراق را با فروکش کردن تهدیدهای تروریستی کاهش می‌دهد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز