خبرگزاری کار ایران

حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

به نظر می‌رسد پالرمو تصویب نشود

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۷۸

یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد پالرمو تصویب نمی‌شود.

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره مسکوت ماندن لایحه پالرمو در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام و موکول شدن آن به جلسه آینده مجمع، گفت: بزرگترین درد ما در حال حاضر این است که همه جریانات سیاسی به جای آن‌که به مسائل، موضوعات و به اصطلاح همه پروژه‌های در دست اجرا نگاه تخصصی داشته باشند، سعی می‌کنند با دید سیاسی به مسائل نگاه کنند.

نماینده مردم نقده و اشنویه تصریح کرد: این نگاه گاهی اوقات تاجایی پیش می‌رود که گفت‌وگوی ما را به سمت تقابل می‌برد.

وی با اشاره به اینکه بحث درخصوص لوایح چهارگانه و مطرح شده از گذشته تا به امروز بوده است، بیان کرد: پارلرمو، FATF ،CFT و موارد متعدد دیگری در زمان آقای جلیلی مطرح بوده شد و اتفاقا در مجلس‌های هشتم و نهم مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم مذاکرات اصلی درباره این لوایح صورت گرفت و قاعدتا هم با آن‌ها موافقت شد.

وی ادامه داد:  در آن روزها این جو سیاسی و جناحی امروز مبنی بر این‌که اگر هرکسی با این لوایح موافقت کند به کشور خیانت کرده است، به وجود نیامد.

نایب رئیس فراکسیون امید یادآور شد: تازمانی که ما از این فاز گذر نکنیم و در وادی کاملا تخصصی قرار نگیریم، مشکلات برطرف نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم در این زمینه باید افرادی که در حقوق بین‌الملل، اقتصاد و اقتصاد سیاسی تحصیل کرده‌اند سخن بگویند زیرا بهتر می‌توانند موضوعات را تبیین و شفاف‌سازی کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که ما از این مرحله گذر نکنیم تمامی مراحلی که در حال پیشروی است، اسباب بی‌اعتمادی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط و جو بی‌اعتمادی حتی اگر کسانی که مخالف متقنی هم هستند نمی‌توانند صدای‌شان را خوب به مردم برسانند، گفت: به دلیل آن که فضای مونولوگ جایگزین فضای دیالوگ بین جریان‌ها شده مختصصان امر نمی‌توانند بیایند و صحبت کنند. 

حسین‌زاده افزود: معتقدم این کار هم مانند تمامی اتفاقاتی که در کشور پیش می‌رود، اثرات خودش را حتی در نوع تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌زدگی‌ها خواهد داشت و تصمیم درستی  در این زمینه گرفته نخواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما درخصوص تصویب پالرمو چیست، بیان کرد: به نظر من تصویب نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز