خبرگزاری کار ایران

امید واهی نتانیاهو به نشست ورشو برای بهبود روابط اسرائیل و اعراب

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۳۶

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از سفر به لهستان بر ماهیت ضدایرانی نشست ورشو تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این نشست باعث اتحاد بیشتر بین رژیم صهیونیستی و اعراب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از تایمز آو اسراییل، نتانیاهو قبل از سفر به لهستان به خبرنگاران گفت که تمرکز کنفرانس ورشو بر ایران است.

وی مدعی شد: این کنفرانس، اسرائیل، ایالات متحده، اعراب و بسیاری از کشورهای جهان را متحد می‌کند.

نتانیاهو اظهار کرد: اسرائیل «روابط بسیار خوبی»با هر کشوری در منطقه «به غیر از سوریه»، جایی که اسرائیل چندین حمله هوایی در اهداف ایران در ماه‌های اخیر انجام داده است، دارد.

دنی دنون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد هم مدعی شد که تماس‌های خصوصی ما با مقام‌های عربی بسیار گرم تر از آنچه در عموم بیان می شود.

وی اخیرا به خبرنگاران در اورشلیم گفت: «اکنون  آنها (اعراب) با ما همکاری می‌کنند ما از آنها می‌خواهیم که به همکاری با ما ادامه دهند و از استفاده از تکنولوژی و سیستم‌های دفاعی ما خجالت نکشند.»

این در حالی اسرائیل موافقت‌نامه‌های صلحی با مصر و اردن را امضا کرده‌ است، اما سایر کشورهای عربی از پیشرفت روابط با اسراییل بدون بهبود قابل توجهی در جهت پایان دادن به کنترل اسرائیل بر کرانه غربی، که باعث رنج  فلسطینی‌ها شده است، امتناع کردند.

یک  محقق ارشد موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل، گفت: با وجود اینکه افکار عمومی عرب هنوز به شدت علیه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل است، اما احتمالا کنفرانس این هفته باعث بهبود روابط ما و کشورهای عربی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز