خبرگزاری کار ایران

سردار پاسدار باقری خبر داد:

توان دفاعی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره و بحث نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۳۳۹

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توان دفاعی از جمله قدرت موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره و بحث نیست و ما برای تقویت توان دفاعی از کسی اجازه نمی‌گیریم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری عصر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای 40 سال انقلاب در باغ موزه دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کشوری برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیرد. حکومت‌ها برای دفاع از منافع ملی و مردم تشکیل می‌شوند، جمهوری اسلامی ایران نیز برای دفاع از منافع ملی و مردم از هیچ کس اجازه نمی‌گیرد.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از جانب برخی مقامات اروپایی درباره توان موشکی و دفاعی کشور گفت: اروپایی‌ها بدهی بزرگی به ملت ایران دارند. در بحث برجام ایران به تمام تعهداتش عمل کرد که این موضوع مورد تایید سازمان‌های جهانی به‌ویژه آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت اما کشورهای عضو گروه 5+1 که قرار بود تمام محدودیت بانکی و اقتصادی را بردارند به تعهد خود عمل نکردند، آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و دیگران نیز در اجرای تعهدات خود تعلل می‌کنند.

باقری افزود: توان دفاعی ایران از جمله توان موشکی به هیچ عنوان قابل مذاکره و بحث نیست، این اروپایی‌ها هستند که باید با حل موضوع تبادلات بانکی و اقتصادی بخشی کوچکی از تعهدات خود را انجام دهند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره تلاش‌های دشمن برای ایران هراسی، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، موضوع ایران‌هراسی را برای بستن قراداد تسلیحاتی با کشورهای منطقه و غرب آسیا دنبال می کنند. ایران در چهار دهه گذشته هیچ چشم داشتی به کشورها نداشته است و هر کدام از کشورهای منطقه با مشکل حملات ترویستی روبه شده‌اند در صورت تمایل و دعوت حضور مستشاری داشته و به آنها کمک کرده تا امنیت خود را بازیابند.

وی عراق و سوریه را نمونه‌ای از کمک‌های مستشاری ایران دانست و گفت: تا زمانی‌ که این کشورها بخواهند به حضور خود ادامه می‌دهیم و هر زمان که نخواهند آنجا را ترک می‌کنیم. بر خلاف آمریکایی‌ها که به‌رغم تمایل مردم کشورها با زور آنجا می‌مانند و ایران را متهم می‌کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح به رونمایی از کارخانه موشک‌سازی و موشک دزفول توسط سپاه اشاره کرد و گفت: نکته ظریفی در این رونمایی بود. حاکمان رژیم صهیونستی و دستگاه‌های جاسوسی مدعی هستند از هر اتفاقی مطلع هستیم. یکی از چیزهایی که نمی‌دانستند را نمایش دادیم و ده‌ها برابر این وجود دارد که کسی در جهان از آن خبر ندارد. ما با اتکا به توان داخلی جوانان دانشمند و به سرزمینی که منابع را در اختیار ما قرار داده، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی عنوان کرد: بخش دفاعی کشور نشان می‌دهد هیچ مشکلی غیر قابل حل برای ایران وجود ندارد. تحریم‌ها و فشارهایی که در موضوع دفاعی کشور وجود داشتند بیشتر از بخش‌های دیگر بود، اما امروز بیش از 80 درصد نیاز دفاعی کشور در داخل تولید می‌شود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح به موارد نمایش داده شده در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت: در ابعاد مختلف کارهای فراوانی انجام شده که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست‌.

سرلشگر باقری افزود: 22 بهمن ملت بزرگ ما نشان خواهند داد شاداب‌تر از همیشه و پرشورتر شرکت می‌کنند و با وجود مشکلات و برخی کاستی‌ها، در مساله نظام و انقلاب پای کار هستند و برابر ناملایمات ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز