خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس شورای اسلامی:

انقلابی بودن به شعار دادن نیست/ انقلابی واقعی امروز به حل مشکلات اقتصادی توجه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۰۱

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلابی بودن فقط به شعار دادن نیست، تاکید کرد: انقلابی واقعی امروز به حل مشکلات اقتصادی توجه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌‌‌های بخش مرکزی قم که در محل روستای ملک‌‌آباد بخش قمرود قم برگزار شد، گفت: خوشبختانه با انتقال آب از سرشاخه‌‌‌های دز در استان قم مشکل شوری آب تا حدی زیادی برطرف شد و رفته‌‌رفته رفع این مشکل به روستاها هم می‌‌رسد.

وی با بیان اینکه مساله گاز هم در کل کشور روند خوبی دارد، اظهار داشت: انتقال گاز در روستاها به سرمایه‌‌گذاری سنگینی نیاز دارد و البته باید این کار را انجام داد چراکه یکی از اهداف انقلاب ما پایان دادن به محرومیت‌‌ها و رسیدگی به مناطق محروم بود.

رییس قوه مقننه ادامه داد: در رژیم شاه یکی، دو شهر را آباد کرده و بقیه نقاط کشور را به حال خود رها کرده بودند. در همین قم شاهد بودیم که این شهر همانند یک ده و روستا بزرگ اداره می‌‌شد و مشکلات مختلفی در آن وجود داشت.

لاریجانی با بیان اینکه البته رژیم سابق نفت را خوب می‌‌فروخت که بخشی مهمی از آن چپاول و بخش دیگری از آن را به واردات اختصاص می‌‌داد، تصریح کرد: با نگاهی که امام خمینی داشتند باید به مستضعفین و مناطق محروم توجه می‌‌شد و از همان ابتدای انقلاب هم بنیاد مستضعفین شکل گرفت.

وی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی برای ایجاد زیرساخت و خدمات رفاهی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۹۵ درصد از مناطق شهری ایران و بیش از ۷۵ درصد از مناطق روستایی از نعمت گاز بهره‌‌‌مند هستند و همچنین می‌‌‌توان اشاره کرد که ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی در زمان شاه امروز تبدیل به ۱۰۰ هزار کیلومتر جاده آسفالت شده است؛ توجه به این بخش‌‌ها کار عظیمی بود اما برخی برای خالی کردن دل مردم حرف‌هایی می زنند تا روحیه یاس و ناامیدی ایجاد شود اما انقلاب اسلامی واقعا به بخش‌‌های محروم توجه کرد.

رییس مجلس با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین تداوم و تثبیت آن با وحدت مردم اتفاق افتاد، ابراز داشت: امروز هم اگر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌‌‌کنیم و شاهد زورگویی‌‌های آمریکا هستیم؛ دو عامل وحدت کلمه و پیروی از رهبر معظم انقلاب می‌‌تواند ما را از مشکلات عبور دهد.

لاریجانی با اشاره به فشارهای آمریکا در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: برخی می‌‌گویند هدف آمریکا از این فشارها مذاکره با ایران است؛ در حالی که این طور نیست. مذاکره انجام شد و در برجام شاهد آن بودیم اما آنها ماجراجو هستند. آنها اگر ببینند که ایران مانند عربستان به حرفشان گوش می‌‌دهد حرفی ندارد اما ایران کشوری متمدن و دارای سابقه کهن است؛ غیرت دارد و عزت خود را نمی‌‌فروشد و دقیقا به خاطر همین است که دشمن با این ملت و نظام مشکل دارد.

وی با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای ملت ایران بود امروز کشور ایران با انتخاب خود مردم اداره می‌‌‌شود در حالی که درگذشته دربار شاه، لیستی را تعیین می‌‌کرد که به مجلس یا جاه‌های دیگر ورود پیدا کند، یادآور شد: امروز از رهبری گرفته تا رییس‌‌جمهور، نمایندگان مجلس و وزرا مستقیم یا غیرمستقیم توسط خود مردم انتخاب می‌‌شوند و این بسیار ارزشمند است که در منطقه‌‌ای که اکثر کشورها به صورت ملوکانه و پادشاهی اداره می‌‌شوند رای مردم ارزشمند است.

لاریجانی اضافه کرد: پیشرفت نظام جمهوری اسلامی فقط در عرصه هسته‌‌ای که مورد هجوم دشمنان است، نیست؛ بلکه در مسایل دیگر از جمله صنایع دفاعی و نظامی هم بسیار پیشرفت کردیم و اینها از نقاط قوت ما محسوب می‌‌شود. اگر جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه نبود اینقدر فشار روی آن تحمیل نمی‌‌شود اما اگر همان وفاق و همدلی سال‌های اول انقلاب را داشته باشیم و فرمایشات رهبری پیروی کنیم، مطمئن باشیم که آمریکا و دیگر دشمنان نمی‌‌توانند به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه باید در زمینه مسایل داخلی هم رای و متحد باشیم، عنوان کرد: انقلابی بودن به این است که به مسایل اصلی کشور یعنی حل مشکلات مردم که امروز بیشتر در عرصه اقتصادی وجود دارد، توجه کنیم و بدانیم که انقلابی بودن فقط به شعار دادن نیست؛ اگر کسی می‌‌خواهد وظیفه انقلابی خود را انجام دهد باید به رفع مشکلات مردم برود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در جایگاه‌های مختلفی خدمت کرده و براساس تجربه این حرف را می‌‌زنم، گفت: در زمان‌‌‌هایی که وفاق و همدلی در کشور وجود داشت، توفیقات خوبی برای نظام و کشور حاصل شد و در بقیه موارد مشکل داشتیم؛ مثلا در زمانی که بنی‌‌‌صدر روی کار آمد، دعوا راه انداخت و بسیاری از بزرگان انقلاب از جمله شهید بهشتی به مجادله پرداخت و نتیجه آن هم این بود که در آن دوران یک عملیات موفق هم در جنگ نداشتیم. اما وقتی او را رد کردند و رفت هم حصر آبادان شکست و هم خرمشهر آزاد شد، توفیقات دیگری هم به دست آمد.

لاریجانی ادامه داد: اگر امروز هم وفاق و همدلی وجود داشته باشد، مشکلات مختلف را می‌‌توانیم حل کنیم و همه باید بدانیم که انقلابی واقعی نباید به مسایل حاشیه دامن بزند.

وی با اشاره به تحریم‌‌های اخیر آمریکا بر علیه ایران اظهار داشت: درست است که تحریم‌‌‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده اما اگر نقشه راه درستی داشته باشیم همین مشکلات و تحریم‌‌ها می‌‌تواند فرصتی برای ما باشد.

لاریجانی با اشاره به مشکلات کم‌‌آبی در کشور و به ویژه روستاها تصریح کرد: درست است که بسیاری از روستاها به دلیل کم‌آبی دچار مشکلات شده‌‌اند اما این مشکل راه‌‌حل دارد و از جمله آنها، تغییر الگو کشت و ایجاد گلخانه در اطراف روستاها است که هم در چهار فصل امکان استفاده دارد و هم آب کمتری می‌‌‌خواهد و ما در مجلس شورای اسلامی از اینگونه طرح‌‌ها حمایت می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید سیاستی در پیش بگیریم تا جوانان در روستاها بماند و از زندگی سالم بهره ببرند، خاطرنشان کرد: اخیرا یک و نیم میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به همین موضوع اختصاص داده شده و همچنین با پولی که قرار است بانک‌‌‌ها تزریق کنند حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال فقط برای روستاییان سرمایه‌‌گذاری می‌‌شود؛ اگر این سیاست‌‌ها را ادامه دهیم روستاییان می‌‌توانند به خوبی به زندگی‌‌شان ادامه دهند و فقط هم متکی به کار کشت نباشند.

لاریجانی در پایان گفت: هرچند دشمنان ما حرف زیادی می زنند که سال آینده سال سختی برای ما خواهد بود اما انشاء الله سال آینده سالی پر از توفیق و برکت برای مردم ایران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز