خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ورشو:

لهستان قول داده است کنفرانس ورشو به نشستی ضدایرانی تبدیل نشود

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۲۰

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو دیروز با رئیس اتاق بازرگانی لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود ادریسی کرمانشاهی، سفیر ایران در این ملاقات ضمن اشاره به جهش خوب مبادلات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان طی سال‌های اخیر، از رکود به وجود آمده در این زمینه ابراز تأسف کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که ابزارهایی چون سازوکار مالی اینستکس بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران به حفظ و ادامه کار بین دو کشور کمک کند.

سفیر ایران در ورشو با اشاره به اجلاس آتی لهستان اظهار داشت که از دولت لهستان برای میزبانی کنفرانسی که با نیت ضد ایرانی از سوی آمریکا طراحی شده، انتظار نداشته و امیدوار است همانطور که طرف لهستانی قول داده است این کنفرانس به یک نشست ضد ایرانی تبدیل نشود.

آرن دارسکی نیز کنفرانس ورشو را یک اتفاق تاسف‌بار خواند و گفت که امیدوار است نتیجه کنفرانس ریختن نفت روی آتش نباشد.

وی افزود که اتاق بازرگانی لهستان فارغ از ملاحظات و تحولات سیاسی، اعتقاد به توسعه مناسبات تجاری با ایران دارد.

رئیس اتاق بازرگانی لهستان با بیان اینکه لهستان حتی در دوران تحریم سال‌های قبل هم در ایران حضور داشت و الان هم چنین خواهد کرد، تصریح کرد: ما بسیار امیدواریم که مجددا همکاری‌ها آغاز شود.

در این نشست طرف لهستانی از اقدام اخیر اتاق بازرگانی ایران در تشکیل کمیته مشترک تجاری ایران و لهستان که در پاسخ به اقدام گذشته طرف لهستانی بوده قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز