خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

ایران بازیگر اول در منطقه است/ نمی‌توان بدون مشورت با ایران اقدامی در منطقه انجام داد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۸۵۲

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد مشترک ارتش تاکید کرد: کسی نمی‌تواند جایگاه ایران را در نظام بین‌المللی انکار کند. ایران بازیگر اول در منطقه است و مگر می‌شود بدون حضور و مشورت با ایران اقدامی در منطقه انجام شود؟ ما امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده‌ایم و عزت داریم و برای کشورهای آزادیخواه جهان به الگو تبدیل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز در نشست فرماندهان ارتش با اصحاب رسانه گفت: ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی پیروز شد. از بدو پیروزی و حتی قبل از آن، دشمنی استکبار جهانی نسبت به انقلاب اسلامی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انقلاب، ژنرال هایزر به تهران آمد که اولین استراتژی شکست خورده بود، اظهار داشت: استراتژی اختلافات قومی – مذهبی و استراتژی ترور، استراتژی منزوی سازی ایران، استراتژی حمله مستقیم به کشور در طبس، استراتژی هشت سال جنگ، استراتژی انواع و اقسام تحریم ها در همه مقاطع، استراتژی فتنه، استراتژی فتنه در دی ۹۶ دیگر استراتژی های شکست خورده استکبار در کشور است.

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد مشترک ارتش با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال شکست جمهوری اسلامی و برگشت به ایران است، تصریح کرد: در برابر این توطئه‌ها، انقلاب اسلامی حفظ شده و سرفراز است. علیرغم همه تهدیدها و اختلاف‌افکنی‌ها، تمامیت ارضی کشور حفظ شده است. فقط در هشت سال دفاع مقدس، تمامیت ارضی کشور حفظ شد. استقلال کشور حفظ شده و جایگاه ایران در نظام بین‌المللی بالا رفته است.

سیاری با بیان اینکه کسی نمی‌تواند جایگاه ایران را در نظام بین‌المللی انکار کند، خاطرنشان کرد: ایران بازیگر اول در منطقه است و مگر می‌شود بدون حضور و مشورت با ایران اقدامی در منطقه انجام شود؟ ما امروز به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده ایم و عزت داریم و برای کشورهای آزادیخواه جهان به الگو تبدیل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب علیرغم توطئه‌ها و محدودیت‌ها بوده است، ابراز داشت: ما چه کرده‌ایم که این دستاوردها را به دست آورده‌ایم؟ و چه باید بکنیم که در برابر استراتژی جنگ نرم و استراتژی جنگ اقتصادی موفق باشیم و آنها را پشت سر بگذاریم؟ اینها سوالاتی که باید پاسخ بدهیم.

در پایان این نشست، سیاری در پاسخ به این سوال که پیام ارتش در دهه فجر به دشمنان چیست؟ گفت: ارتش در انجام ماموریتش براساس قانون اساسی یعنی حفظ استقلال و تمامیت ارضی در برابر هر تهدید آمادگی صد در صد دارد.

وی درباره حضور نیروی دریایی در اقیانوس اطلس اظهار داشت: بحث حضور در اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد توسط مقام معظم رهبری در سال ۸۶ تکلیف شد. نداجا تاکنون در خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیریترانه تا جبل‌الطارق و اقیانوس‌های هند و آرام حضور پیدا کرده است. هر کجا که آب آزاد اسمش باشد، می‌توانیم حضور داشته باشیم. هر وقت تدبیر و برنامه باشد آمادگی لازم را برای حضور در اقیانوس اطلس داریم.

رییس ستاد مشترک ارتش درباره راهبرد ارتش در دهه پنجم انقلاب تصریح کرد: راهبرد اول دشمن‌شناسی و شناسایی تهدیدها در ابعاد مختلف است. در مرحله دوم، مقابله و تدوین سناریوهای مقابله با تهدیدها و تجهیز نیروهای مسلح و ارتش بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز