خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر از پنجاهمین نمایشگاه بین‌الملل کتاب قاهره

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۴۱

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر با حضور در پنجاهمین نمایشگاه بین‌المللی قاهره، از برخی غرفه‌های ناشران مصری و خارجی شرکت‌کننده در این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی در جریان این بازدید در گفت‌وگو با برخی ناشران و مسئولان غرفه‌های مؤسسات انتشاراتی مصر از سطح خوب برگزاری نمایشگاه و همچنین میزان استقبال بالای مردمی از آن تمجید کرد.

وی وجوه مشترک تاریخی، تمدنی و فرهنگی ایران و مصر را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به پیشتازی ایران و مصر در امر نشر کتاب و علاقمندی بالای مردم و نخبگان دو کشور به کتاب و کتاب خوانی و نیز آموزش زبان‌های فارسی و عربی در دو کشور، تقویت ارتباط بین ناشران ایرانی و مصری و مشارکت متقابل در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و قاهره را زمینه‌‌‌ساز توسعه روابط فرهنگی و علمی و گسترش همکاری‌های دوجانبه دانست.

بر اساس این گزارش پنجاهمین دوره نمایشگاه کتاب قاهره از روز سه‌‌‌شنبه دوم بهمن ماه با حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر افتتاح شد و روز سه شنبه در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن‌ماه) به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و تا ۵ فوریه (۱۵ بهمن ماه) میزبان کتاب‌دوستان از نقاط مختلف جهان خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره که به مناسبت پنجاهمین سال برگزاری آن جشن مخصوص پنجاه‌ سالگی و بیش از ۸۰۰ برنامه فرهنگی و هنری متنوع تدارک دیده شده، اتحادیه عرب به عنوان مهمان ویژه حضور دارد و مرحوم دکتر ثروت عکاشه و سهیر القلماوی، نویسنده و ادیب برجسته مصری به عنوان دو شخصیت ادبی سال انتخاب شده‌اند.

ایناس عبدالدایم، وزیر فرهنگ مصر در یک کنفرانسی مطبوعاتی از مشارکت ۳۵ کشور که شامل ۱۰ کشور آفریقایی، ۱۶ کشور آسیایی و ۹ کشور از اروپا و امریکا می‌شود در این دوره از نمایشگاه کتاب قاهره خبر داد وافزود: امسال مصر با ۵۷۹ ناشر و دیگر کشورهای شرکت‌کننده مجموعاً با ۱۷۰ ناشر و ۵۲۷ انتشاراتی نیز با ۸۰۰ هزار عنوان کتاب به نمایندگی در نمایشگاه کتاب قاهره حضور خواهند داشت.

هشام مطر، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل لیبی، سعود السنعوسی، نویسنده کویتی برنده بوکر عربی در سال ۲۰۱۳، ابراهیم نصرالله، نویسنده فلسطینی برنده بوکر عربی در سال ۲۰۱۸ از نویسندگان و ادباء برجسته‌ای هستند که به همراه ۱۴۰ نویسنده و ادیب عربی و غیر عربی دیگر در این دوره نمایشگاه کتاب قاهره حضور خواهند داشت.

سال گذشته مثنوی مولوی به عنوان پرفروش‌ترین اثر خارجی در نمایشگاه کتاب قاهره معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز