خبرگزاری کار ایران

حجتی در صحن مجلس مطرح کرد؛

ایجاد واحد ویژه برخورد با تخلفات مربوط به صید ماهی در دادستانی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۷۹

وزیر جهاد تاکید کرد: متاسفانه برخی از بهره‌برداران صید یک سری از چارچوب‌ها را رعایت نکردند که آسیب‌های فروانی زده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال فاطمه ذوالقدر و جمع دیگری  از نمایندگان مبنی بر علت ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلندمدت سازمان شیلات با کشتی های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان، گفت: دریای عمان ظرفیت بسیار زیادی برای صید ماهی دارد عمدتاً از آن ماهی‌ها برای پودر ماهی که خاصیت پروتئینی بسیار زیادی دارد، استفاده می‌شود. از پودر ماهی برای آبخیزداری استفاده می‌شود و حدود ۷۳ درصد میزان پروتئین آن است که باید به آن توجه ویژه شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما برای پودر ماهی نیاز به واردات داریم و اگر در داخل به اندازه کافی تولیدات صورت نگیرد، ناچار به واردکردن هستیم، اظهارداشت: البته این ماهی مورد نظر برای تهیه پودر ماهی نورگریز است و در عمق ۳۰۰ تا ۴۰۰ متری زیر سطح آب به حیاتش ادامه می دهد.

حجتی خاطرنشان کرد: ذخایر این ماهی در دریای عمان میلیون تنی است و حداقل ظرفیتی که توصیه شده که ما بتوانیم از این ماهی به راحتی صید کنیم، ۳۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه میزان صید ما در آب‌های ساحلی حدود ۷۰۰ هزار تن است، گفت: به دلیل مشکلاتی که در صید این ماهی وجود دارد، تکنیک‌ها و ابزارهای خاصی لازم است که متاسفانه این ابزارها به قدر کافی وجود نداشت اما از سال ۸۷ بهبود یافته به گونه‌ای که میزان صید این ماهی از ۳۶۰۰ هزار تن در سال ۸۷ به حدود ۱۷ هزار تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید روش‌هایی در نظر گرفته شود که نوع صید این ماهی در تعارض با منافع صیادان بومی و محلی ما نباشد و اگر این دستورالعمل‌ها و نظارت‌ها به خوبی رعایت و کنترل شود، قطعاً مشکلی ایجاد نخواهد شد.

حجتی گفت: بنده یک گروه بازرسی را به این بخش فرستادم و آنها هم بررس‌های خود را انجام دادند و گزارش‌هایی آوردند که حاکی از آن بود که متاسفانه برخی از بهره‌برداران صید یک سری از چارچوب‌ها را رعایت نکردند و همچنین با دادستان هرمزگان هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا واحد ویژه‌ای جهت برخورد با تخلفات احتمالی در صید ماهی در آن بخش ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز