خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت دادگستری آمریکا؛

کیفرخواست ۱۳ بندی مدیر ارشد هوآوی به اتهام نقض تحریم‌های ایران منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۴۰۸

وزارت دادگستری آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم‌های علیه ایران متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، وزارت دادگستری آمریکا اخیرا پس از وارد کردن اتهامات مختلف علیه شرکت هوآوی و مدیر این شرکت چینی به دلیل دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به طور رسمی  کیفرخواستی شامل ۱۳ اتهام مختلف را علیه این شرکت منتشر کرده است.

بر اساس کیفرخواستصادر شده توسط دادگستری آمریکا «منگ وانژو»، مدیر ارشد مالی این شرکت به  فریبکاری و پنهان کردن ارتباط با شرکت‌های ایرانی و تلاش برای دور زدن تحریم‌ها متهم شده است. این در حالی است که منگ وانژو تاکنون تمام اتهامات وارده را رد کرده است.

 وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرده است که هوآوی از طریق یکی از شرکت‌های زیر مجموعه خود در هنگ کنگ به نام SkyCom در جهت نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران عمل کرده و این در حالی است که این دو شرکت منکر چنین ارتباطی هستند.

در همین رابطه «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا گفت: شرکت‌های چینی  سال‌هاست که قوانین صادراتی ما را زیر پا گذاشته‌اند و باعث تضعیف تحریم‌های ما شده‌اند، آنها اغلب از سیستم مالی آمریکا برای تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی‌شان استفاده کرده‌اند. اما اکنون این اتفاق پایان می‌یابد.

«کریستوفر ری» مدیر اف بی آی هم در این باره مدعی شد: این اتهامات بی‌اعتنایی هوآوی به قوانین کشور ما و روش‌های استاندارد کسب و کار در جهان را آشکار می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: شرکت‌هایی مثل هوآوی تهدیدی علیه اقتصاد و امنیت ملی ما محسوب می‌شوند.

در قسمت دیگری از این کیفرخواست هوآوی به کارشکنی در عدالت، سرقت اسرار تجاری و مالکیت معنوی کمپانی مخابراتی T-Mobile متهم شده است.

دادستان‌های آمریکایی معتقدند که این شرکت نه تنها به اطلاعات مهم و تجاری این اپراتور مخابراتی دسترسی پیدا کرده است، بلکه تکنولوژی یکی از ابزارهای روباتیکی این کمپانی مخابراتی را هم به سرقت برده است تا در نسخه‌های آزمایشی گوشی‌های هوشمند خود از آن استفاده کند.

در ادامه در این کیفرخواست آمده است که شرکت هوآوی برای دسترسی کارکنان خود به اطلاعات شرکت‌های رقیب، پاداش مشخص کرده بوده است.

هوآوی یکی از شرکت‌های بزرگ تله‌کام است که از چندی پیش با دستگیری مدیر ارشد مالی‌اش به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مشکلات و تهدیدهای جدی از سوی ایالات متحده روبه رو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز