خبرگزاری کار ایران

در آستانه اجرایی شدن اس‌پی‌وی مطرح شد؛

هشدار کاخ سفید به کشور‌های اروپایی برای ادامه تجارت با ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۲۷

در آستانه اجرایی شدن اس پی وی کاخ سفید کشور‌های اروپایی را تهدید کرد که در صورت تلاش برای نابودی تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مجازات‌های سختی رو‌به‌رو خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسوشیتدپرس، مقامات کاخ سفید گفتند، اگر اتحادیه اروپا با ایجاد یک کانال پرداخت پول برای تسهیل تجارت با ایران بخواهد تحریم‌های آمریکا را از بین ببرد و این تحریم‌ها را دور بزند، کشورهای اروپایی با جریمه‌های سنگین و مجازات‌های سختی رو به‌رو خواهند شد.

در ادامه این خبر آمده است: دولت ترامپ از نزدیک بر تلاش‌های اروپا برای ایجاد یک کانال پرداخت پول جایگزین برای تسهیل تجارت با ایران و دور زدن تحریم‌هایی که ایالات متحده علیه ایران اعمال کرده نظارت دارد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: به اروپاییان هشدار می‌دهمی که اگر آنها سعی در پایان دادن به تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته باشند، به جریمه‌های شدید و مجازات‌های سختی دچار خواهند شد.

این در حالی است که بدون شک، اتحادیه اروپا با برنامه‌ریزی پیش می‌رود، اما اگر این ساز و کار اجرایی شود، روابط تجاری آتلانتیک به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چندی پیش فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مورد ساز و کار مالی ایران و اروپا خاطرنشان کرد که آماده‌سازی این سیستم در مرحله پیشرفته قرار دارد.

 «مایا کاسیانچیچ» سخنگوی موگرینی هم، هفته گذشته در بروکسل به خبرنگاران گفت: «امیدوارم که بتوانیم خیلی زود اجرایی شدن این ساز و کار را اعلام کنیم.»

مقام‌های  بلندپایه کاخ سفید هم  روز جمعه اعلام کردند که ایالات متحده به طور کامل تحریم‌ها را اعمال خواهد کرد و افراد و اشخاصی را که در جهت تضعیف این تحریم‌ها عمل می‌کنند مسئول می‌داند و با آنها برخورد خواهد کرد.

«تام کاتن»، سناتور آمریکایی در این باره به اسوشیتدپرس گفت: « کشورهای اروپایی یک انتخاب دارند؛ یا با ایران کار کنند و یا با ایالات متحده کار کنند. من امیدوارم متحدان اروپایی ما عاقلانه انتخاب کنند.»

«مارکو روبیو» سناتور آمریکایی هم مدعی شد ما باید با تلاش برای ایجاد ساز و کار مالی که وسیله‌ای برای جلوگیری از حداکثر فشار آمریکا علیه ایران است، مقابله کنیم، به ویژه وقتی که استثناهای بشردوستانه در قوانین تحریم آمریکا وجود دارد باید با این ساز و کار مالی مقابله کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز