خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار سفیر ژاپن در تهران:

جشن نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران و توکیو نشانگر عمق روابط است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۲۳

میتسوگو سایتو، سفیر ژاپن در تهران با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور گفت: ایران و ژاپن برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین از ظرفیت‌های فراوانی برخوردارند.

وی با اشاره به نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور افزود: جشن نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک تهران و توکیو نشانگر عمق روابط است. توسعه و تقویت مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و ژاپن زمینه را برای گسترش تعاملات همه‌جانبه دو کشور هموار می‌کند.

میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری غنی با تمدنی کهن که از نقش و جایگاه مهمی در منطقه و جهان برخوردار است، همواره مورد توجه ژاپن قرار دارد.

وی در ادامه با تبریک ۹۰ ساله شدن مناسبات دیپلماتیک دو کشور افزود: ژاپن از توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

طرفین بر اهمیت تبادل هیأت‌های پارلمانی و توسعه همکاری‌ها تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز