خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

میزان سود کارت مصالح ساختمانی هنوز مشخص نشده است/ پاسخ تحریم ماهان را می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۲۱

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع کارت مصالح ساختمانی گفت: با سفارش انبوهی که داده‌ می‌شود تخفیف گرفته خواهد شد که آن تخفیف خودش یک مزیت برای کاهش قیمت مسکن است. آیتم مربوط به تسهیلاتش هنوز نهایی نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه سود کارت مصالح ساختمانی چقدر در نظر گرفته شده، گفت: این هنوز در دست بررسی و مذاکره است، بانک مسکن محور آن است و طرحش را به بانک مسکن دادیم که تهیه کرده و با بانک مرکزی در حال رایزنی است و هنوز جمع‌بندی نشده است.

وی تاکید کرد: نکته برجسته‌ای که در آن طرح است، این است که تولید مصالح ساختمانی و تاسیساتی را تقویت می‌کند و هم می‌تواند آن‌ها را از رکود خارج کند، به این معنا که با سفارش انبوهی که داده‌ می‌شود تخفیف گرفته خواهد شد که آن تخفیف خودش یک مزیت برای کاهش قیمت مسکن است. آیتم مربوط به تسهیلاتش هنوز نهایی نشده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره علت تحریم ماهان توسط آلمان گفت: این‌ها اتهاماتی واهی است که به کشور ما می‌زنند. کشوری که خودش تولیدکننده تروریست و حامی تروریست است به ما اتهام می‌زند که ما هم حامی تروریست هستیم. به ماهان هم از همین اتهامات زده‌اند و در نامه‌ای که نوشته بودند هم این اتهامات آمده بود و امروز هم گفتیم به صورت حقوقی و قاطع جواب دهند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحقیق و تفحص از مسکن مهر و شرکت فرودگاهی گفت: از بیش از یک سال پیش چهار تحقیق و تفحص برای وزارت راه‌ و شهرسازی در دستور کار نمایندگان مجلس و کمیسیون عمران بود و پریروز سه مورد از این‌ تحقیق و تفحص‌ها سوالش مطرح شد و ما به همراه همکارانمان به کمیسیون رفتیم و توضیحاتی داده شد و هنوز هم بحثش ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سوالی که داشتند درباره میزان کیفیت و اثربخشی این‌ها بود همچنین رابطه تولید این مسکن با نیاز جامعه و منابع عمومی که صرف این پروژه شده از جمله سوالات بود. البته درباره استحکام این پروژه هم بحث شد. موضوع دیگر هم در رابطه با شرکت‌های فرودگاهی بود که در مجموع دوازده سوال بود که مسئولان مربوطه جواب داده بودند یکی هم بحث مربوط به خرید هواپیماهایی بود که اخیرا انجام شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز