خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

درباره دائمی کردن قوانین آزمایشی چندین بار با کمیسیون ها مکاتبه کرده ایم

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۶۵

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر گفت: اگر کمیسیون ها نظر ندهند، این موضوع را در دستور می گذاریم و با همان ترتیب به صورت طرح پیش می رویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده ۱۶۳ آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: ای کاش راجع به قوانین آزمایشی دیگری که اکنون زمان اجرای آزمایشی آنها به پایان رسیده همانند لایحه مدیریت بحران تعیین تکلیف می شد.

نماینده مردم شاهین شهر بیان کرد: مدت هاست که قانون مدیریت بحران نداریم، باید توجه داشت که بدقانونی بهتر از بی قانونی است. این سوال اکنون مطرح است که آیا همه دخل و تصرف هایی که تاکنون انجام شده، قانونی و شرعی بوده است؟

وی افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری با اینکه دولت لایحه را به مجلس ارائه کرده، یک سال است که در کمیسیون باقی مانده، هیات رئیسه مجلس باید نظارت بیشتری داشته باشد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: آیین نامه قوانین وقتی از سوی دولت تهیه نمی شود، به معنای این است که قانون مصوب مجلس هیچ فایده ای ندارد، اکنون آیین نامه های قانون برنامه و بودجه، هنوز به طور کامل از سوی دولت تهیه نشده است.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: درخصوص دائمی کردن قوانین آزمایشی چندین بار با کمیسیون ها مکاتبه کرده ایم، اگر کمیسیون ها از این پس نظر ندهند، دائمی کردن این قوانین را در دستور می گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مدت اجرای بعضی از قوانین آزمایشی طی شده و ما چندین بار با کمیسیون ها مکاتبه کرده ایم تا نظر خود را ارائه کنند، زیرا باید دستور بدهیم. اگر کمیسیون ها نظر ندهند، این موضوع را در دستور می گذاریم و با همان ترتیب به صورت طرح پیش می رویم.

وی اضافه کرد: ادامه این روند موجب بی قانونی می شود و این تذکر صحیح است و این ایراد وجود دارد، ما نیز چندین مورد مکاتبه کرده ایم.

لاریجانی درخصوص عدم تهیه آیین نامه های مربوط به قوانین مصوب مجلس گفت: چندین بار پیگیری شده است، معاونت نظارت مجلس نیز موارد آیین نامه و زمانبندی را تعیین کرده است. همچنین تیمی مسئول شده تا آیین نامه ها در موعد مقرر تهیه شوند، البته تهیه برخی آیین نامه ها از سوی دولت با تاخیر مواجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز