خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران:

یکی از مشاوران دولت دادگاهی می‌‌‌شود/ ارجاع پرونده عراقچی به دادسرا

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۴۷۹

دادستان تهران تاکید کرد: یکی از مشاوران دولت را تحت تعقیب قرار داده و پرونده وی دادگاهی می‌‌‌شود. انتقاد در کشور آزاد است اما آنچه آسیب می‌‌رساند شکستن مرزهای اعتماد مردم است.

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در ارتباط با ابلاغ آیین‌‌‌نامه‌‌‌ای مرتبط با احیای حقوق عامه گفت: کسی که در منطقه‌‌ای زمین‌‌خواری می‌‌کند، دادستان وظیفه دارد که منتظر دستگاه‌‌ها نباشد و در راستای احیای حقوق عامه ورود کند.  

وی ادامه داد: هر جا که جرمی رخ دهد بدون دخالت در حیطه دولت، دادستان‌‌ها ورود می‌‌کند. در تهران دادسرای انفال و حقوق عامه فعالیت‌‌های خود را آغاز کرده است.

فساد در لواسان آدرس صحیحی نیست

این مقام قضایی درخصوص پرونده‌‌های لواسان و حمله سگ به دختری در پارکی از لواسان اظهارداشت: از رییس دادگاه لواسان سوال کردم و ایشان اعلام کردند پرونده برای چند ماه پیش است و پیگیری دیه در حال انجام است. 

جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه مطبوعات آدرس غلط ندهند، تصریح کرد: فساد در لواسان آدرس صحیحی نیست بلکه فساد جای دیگری است. فساد در باز بودن منافذ ورود است.

صاحب سگ حتما باید در نگهداری کوشش کند 

وی در پاسخ به سوالی که در صورت حمله سگ به فردی آیا صرف پرداخت دیه، کافی است؟ خاطرنشان کرد: در قانون ایران از بحث آسیب رساندن که ضمانتنامه آن دیه است اما اگر صاحب سگ ایجاد مزاحمت کند و مراقبت نکند، بحث دیگری است. متاسفانه در تهران این مشکل را داریم‌. صاحب سگ حتما باید در نگهداری کوشش کند و در رابطه با کیفری باید عنوانی برایش پیدا کرد و اگر صاحب سگ مراقبت لازم را نداشته باشد، باید پاسخگو باشد.

دادستان تهران افزود: اما اگر صاحب سگ ایجاد مزاحمت کند این موضوع متفاوت از پرداخت دیه است. مزاحمت را باید دادستان احراز کند.

تشکیل پرونده برای یکی از مشاوران دولت

جعفری دولت‌آبادی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده سید محمدرضا خاتمی ابراز داشت: موارد دیگری به جز این فرد هم بوده است. یکی از مشاوران دولت را تحت تعقیب قرار داده و پرونده وی دادگاهی می‌‌‌شود. انتقاد در کشور آزاد است اما آنچه آسیب می‌‌رساند شکستن مرزهای اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه پخش شایعات، اخبار خلاف واقع و دروغ ضرر است، عنوان کرد: دیروز دیدیم کسی که تازه به دادسرا احضار شده، خبر زندانی شدن وی مطرح می‌‌‌شود. در آستانه چهل سالگی انقلاب به جای ناامید کردن مردم باید آنها را به آینده امیدوار کرد.

پرونده شهرام جزایری در دادگاه تجدیدنظر است

این مقام قضایی درخصوص ممنوع‌‌الخروجی رییس سازمان خصوصی یادآور شد: اصل پرونده در حال بررسی است.

جعفری دولت‌آبادی درخصوص پرونده شهرام جزایری بیان کرد: ایشان پس از آزادی از زندان وارد فعالیت‌‌های اقتصادی شد. این فرد قصد خروج از کشور داشت و عوامل داخلی این فرد مهر خروج از کشور را هم برایش زده بودند. پرونده این فرد در دادگاه تجدید نظر است.

ارجاع پرونده عراقچی به دادسرا

وی درخصوص آخرین وضعیت پرونده معاون سابق ارزی بانک مرکزی گفت: دادگاه شعبه ویژه نقص‌‌هایی را در این پرونده گرفته و پس از رفع نقص پرونده به دادگاه برمی‌‌گردد.

دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سکه‌‌های سلطان سکه چه شد؟ اظهار داشت: در حین بازداشت سکه‌‌ای نداشت اما پس از اعدام اموال زیادی از وی در کیش و تهران شناسایی شد و به محض نهایی شدن اموال وی ضبط می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در رابطه با بازداشت مرضیه هاشمی تصریح داد: وقتی خبرنگاری در ایران احضار می‌‌شود، کل دنیا را پر می‌‌کنند اما می‌‌بینیم در مورد خانم هاشمی چه اتفاقی افتاده است. آنها که مدعی پرچمداری حقوق‌‌بشر هستند چه تناقضی در رفتار دارند. اگر شاهد بوده است که شاهد قابل بازداشت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز