خبرگزاری کار ایران

امینی‌فرد به ایلنا خبر داد:

بررسی موضوع بیمه کارگران ساختمانی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۵۴

یک عضو کمیسیون بهداشت گفت: ما یک میلیون و سیصد‌هزار کارگر ساختمانی داریم که اولین قانون ما در این حوزه مربوط به سال ۵۴ بوده است پس از آن در سال ۸۹ قانون دیگری وضع شد که بر اساس آن مقرر شد از محل عوارض بر پروانه‌های ساختمانی کارگران را بیمه کنیم که این قانون هم نیاز به اصلاح دارد.

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: امروز بحث اصلاح ماده پنج قانون تامین اجتماعی مربوط به کارگران ساختمانی مطرح بود که نمایندگانی از سازمان تامین اجتماعی، سندیکای کارگران ساختمانی و مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به مباحثی که در این جلسه مطرح شد، گفت: ما یک میلیون و سیصد‌هزار کارگر ساختمانی داریم که اولین قانون ما در این حوزه مربوط به سال ۵۴ بوده است پس از آن در سال ۸۹ قانون دیگری وضع شد که بر اساس آن مقرر شد از محل عوارض بر پروانه‌های ساختمانی کارگران را بیمه کنیم که این قانون هم نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم ایرانشهر با بیان اینکه برای بررسی‌های بیشتر کارگروهی را تشکیل دادیم، تاکید کرد: یک پیشنهاد در جلسه امروز این بود که در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها از محل ساخت، عوارضی کسب شود تا با آن بتوان کارگران ساختمانی را بیمه کرد. اما مباحث مطرح شده در جلسه امروز به جمع‌بندی نرسید  و قرار بر این شد کارگروه مربوطه موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار بدهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز