خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در کرمان:

می‌دانیم مردم زیر فشار هستند/ قادر به جابجایی پول از راه‌های گوناگون هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۳۳۴

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما به خوبی از گرانی کالاها آگاه هستیم و می‌دانیم که مردم زیر فشار هستند به همین دلیل مقرر کردیم تا خانوارهای زیر سه میلیون درآمد، سبد کالا دریافت کنند که مرحله اول آن اجرا شد و باید بیش از نیمی از مردم ایران از این سیستم برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های گازرسانی به سه شهرستان جیرفت، نرماشیر، فهرج و ۷۸ روستای تابعه و دو شهرک صنعتی، گفت: امروز توفیقی نصیب بنده شد تا در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب در خدمت مردم جیرفت باشم، در طول چهل سال گذشته نظام کارهای بزرگ و مهمی را انجام داده است. بنده که پیش از این در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مسئولیت اجرایی داشتم، به خوبی می‌توانم قبل و بعد از این چهل سال را با یکدیگر مقایسه کنم باید در نظر گرفت که نظام در چه شرایطی مستقر شد، رفاه چه وضعیتی داشت شرایط کشاورزان چگونه بود؟ و امروز به برکت خون شهدا و پایداری مردم به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در سطح جهان قابل طرح است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: مخازن گازی ایران دهه‌ها زیر پای مردم ایران بود اما از نعمت استفاده آن برخوردار نبودند. در شروع کار دولت یازدهم تولید گاز از بزرگترین محزن گازی جهان یعنی پارس جنوبی تقریبا ۲۸۵ میلیون متر مکعب بود که امروز به بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این به معنای آن است که برای تولید در هر فاز، سرمایه‌گذاری‌های بالایی شده تا استخراج گاز به شبکه لوله و لوله‌گذاری منتقل شود و قطعا امروز در گستردگی شبکه گازی در دنیا مثل ایران وجود ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر نقش انرژی گاز در رفاه و آسایش مردم گفت:‌ همانطور که مردم تهران از این نعمت برخوردارند باید شهرهای دیگر هم از آن استفاده کنند تا رفاه و آسایش همه مردم ایران افزایش یابد. ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب به هر بخشی که انگشت می‌گذاریم؛ مانند راهسازی، ریل، صنعت، فناوری هسته‌ای، بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی جمهوری اسلامی به نقطه اتکایی رسیده که می‌تواند برای توسعه خیز بردارد.

جهانگیری با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد کشور گفت: کشور آمریکا وقتی این خیز ایران را مشاهده می‌کند، احساس می‌کند که باید مردم ایران را تحریم و زیر فشار قرار دهند اما علیرغم همه توطئه‌ها در فروش نفت و جابجایی پول و واردات کالاهای اساسی به ویژه دارو به فضل الهی توانسته‌ایم به میزان نیاز نفت خود را به فروش برسانیم و کشورهای متعددی علاقمند به خرید نفت هستند. همچنین ما قادر به جابجایی پول از راه‌های گوناگون یعنی واردات کالاهای مورد نیاز خود هستیم.

وی افزود: آمریکا با این تحریم‌ها هم از نظر سیاسی مورد انتقاد قرار گرفت که به یک برنامه بین‌المللی پشت پا زد و هم در زمینه اجرایی پیش روی ملت‌ها رو سیاه شد، آنها ادعا داشتند که این کشور نخواهد توانست چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیرد در حالی که مردم ما ۲۲ بهمن امسال را باشکوه‌تر برگزار خواهند کرد.

وی با تاکید بر نقش التزام و وحدت و امید به آینده در حل مشکلات اقتصادی گفت: ما به خوبی از گرانی کالاها آگاه هستیم و می‌دانیم که مردم زیر فشار هستند به همین دلیل مقرر کردیم تا خانوارهای زیر سه میلیون درآمد، سبد کالا دریافت کنند که مرحله اول آن اجرا شد و باید بیش از نیمی از مردم ایران از این سیستم برخوردار باشند. ما به دنبال فرصت‌هایی هستیم که دغدغه‌های معیشتی مردم را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم محصولات کشاوزری را که بیشتر متعلق به اقشار ضعیف است، با قیمت مناسب خریداری کنیم برای نمونه امسال گندم را به قیمت ۱۶۰۰ تومان خریدیم در حالی این گندم به ارزش ۶۰۰ تومان کیلویی به دست نانوا می‌رسد، دولت حاضر است این مابه‌التفاوت را پرداخت کند تا مردم در سختی نباشد.

جهانگیری با اشاره به نقش استراتژیک جنوب کرمان گفت: جیرفت و جنوب کرمان از نقاط استراتژیک در تولید کشاورزی است و بنده از دغدغه‌های شما کشاورزان به خوبی آگاهم و سعی می‌کنم مصوبه اخیر در مورد وام‌های کشاورزان را به بانک‌ها ابلاغ کنم همچنین تلاش می‌کنیم آب آشامیدنی جیرفت که از نظر کیفیت شرایط مناسبی ندارد در سال آینده با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: باید جیرفت را به راه‌آهن سراسری بم – کرمان و همچنین به خلیج فارس و دریای عمان وصل کنیم تا این مسیر یکی از طلایی‌ترین مسیرهای ریلی کشور باشد و زمینه اشتغال مردم و طرح‌های کشاورزی تهیه شود که این طرح‌ها باعث شاداب‌تر شدن چهره جیرفت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز