خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین خبر داد:

کمیته ویژه برای تنظیم بازار در استان قزوین تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۸۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل کمیته ای ویژه در جهت نظارت و تنظیم بازار در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای تنظیم بازار استان گفت: بر اساس قانون نظام صنفی متولیان نظارت مستقیم بر بازار سازمان صمت و تعزیرات حکومتی  هستند.

وی افزود: اما دادستان کل کشور بر اساس حقوق عامه و با توجه به شرایطی اقتصادی که امروز وجود دارد در این زمینه ورود پیدا کرده و دستور العمل نظارت بر تنظیم بازار و توزیع و عرضه کالاهای اساسی برای استان ها ارسال شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل کشور، با تشکیل کمیته‌ای استانی روند نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی در بازار تشدید می‌شود.

دادستان مرکز استان اعلام کرد: کمیته استانی به ریاست دادستان مرکز استان و دبیری مدیر کل تعزیرات و با حضور دستگاه هایی چون استانداری، صمت، نیروی انتظامی و بسیج تشکیل شده که بر روند توزیع کالاهای اساسی در بازار و بر مراجع تولید کننده و انبار ها نظارت می کنند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: این کمیته اختیار دارد کالاهایی که استان نیاز دارد و حتی اگر از نظر دولت هم اساسی نیستند وارد بازار کند.

محمد قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: شاید در مراحل قبل سازمان ها به صورت جزیره ای عمل می کردند اما با این ترکیب کمیته استانی که همه دستگاه های قضایی، نظارتی، انتظامی و تعزیراتی حضور دارند می توانیم بر روند قیمت گذاری ، عرضه و توزیع نظارت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز