خبرگزاری کار ایران

مبلغ در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

شرایط جامعه آماده ورود به فضای انتخاباتی نیست/ نقد مشکلات معیشتی در مسیر منویات باندی مذموم است/ تقویت فرآیند اجماع و ائتلاف اصلاح‌طلبان

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۸۱

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تندروها همواره به دلیل اهداف نامشروعی که دنبال کرده و تنها به منویات شخصی و گروهی خود توجه می‌کنند، در هر فرصتی سعی دارند از کاستی‌ها و مشکلات به نفع خود استفاده کنند و به هیچ عنوان توجه نمی‌کنند که نفع جامعه در چه مسائلی است.

مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به آغاز اظهارنظرهای انتخاباتی از سوی برخی چهره‌های سیاسی با تاکید بر این موضوع که احزاب باید متناسب با نیازهای جامعه حرکت کنند، گفت: امروز با توجه به شرایط حاد اقتصادی که بر کشور حاکم بوده و فشارهایی که روی مردم است و همچنین مشکلاتی که از خارج از کشور بر کشور و دولت تحمیل می‌شود؛ تمام توجه‌ها فعلا معطوف به وضعیت اقتصادی بوده و حاکمیت، دولت و همه چهره‌ها باید در جهت حاکم شدن شرایط مناسب اقتصادی، ایجاد گشایش در حوزه‌های مختلف و اعتماد بخشی به جامعه تلاش کنند. آن زمان است که فرصت مناسبی برای ورود به عرصه انتخابات فراهم خواهد شد.

مبلغ یادآور شد:‌ ما بیش از یک سال هم تا انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۹۸ زمان در اختیار داریم. بر همین اساس است تا آنجا که من مشاهده می‌کنم و اطلاع دارم هیچ بحث جدی تا کنون در خصوص انتخابات بین احزاب اصلاح‌طلب به وجود نیامده است. در خصوص عمده احزاب اصولگرا هم صحبت‌هایی گفته و مواردی مطرح شده است که آن هم عمدتا ناظر بر چالش‌ها و ‌سازوکارهایی است که می‌خواهند برای ورود به انتخابات دنبال کنند.

وی افزود: الان زمانی است که همه باید تلاش کنند تا مشکلات به حداقل رسیده و ان‌شاءالله در یکی و دوماه بعد از آغاز سال آینده فرصت مناسبی برای ورود به فضای انتخابات فراهم شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص سوءاستفاده‌های انتخاباتی برخی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه گفت: باید مسائل را تفکیک کنیم. یک سمت افرادی هستند که از سر دلسوزی و به خاطر کمک به جامعه و کاهش مشکلات مردم تذکراتی می‌دهند، راهکارهایی ارائه می‌کنند و حتی کمک‌های اجرایی و عملیاتی می‌کنند که این امر برای همه احزاب و جریان‌های سیاسی ضروری است.

وی ادامه داد: اینکه برخی بخواهند از انتقاد به مشکلات معیشتی در مسیر منویات باندی و جناحی بهره‌برداری کنند، امری مذموم، زشت و حتی خطرناک است و البته ربطی هم به فضای انتخابات ندارد؛ چراکه این مساله همواره از سوی تندروها وجود داشته و هر زمان به دلایلی و با اهداف مشخصی انجام شده است و در زمان نزدیک شدن به زمان انتخابات سمت و سوی انتخاباتی هم پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: تندروها همواره به دلیل اهداف نامشروعی که دنبال کرده و تنها به منویات شخصی و گروهی خود توجه می‌کنند، در هر فرصتی سعی دارند از کاستی‌ها و مشکلات به نفع خود استفاده کنند و به هیچ عنوان توجه نمی‌کنند که نفع جامعه در چه مسائلی است. همین افراد در فضای انتخاباتی مشکلات را بزرگنمایی کرده و فکر می‌کنند با این کار دو اتفاق خواهد افتاد که یکی دلسردی مردم و قهر با صندوق رای است و در صورت مشارکت حداقلی، آنها پیروز خواهند بود و همچنین فکر می‌کنند با مایوس شدن مردم، افکار عمومی به آنها اقبال کرده و آنها منادی مطالبات مردم می‌شوند.

مبلغ با مردود دانستن هر دو فرضیه گفت: حتی در صورت تحقق این واقعه شاهد خواهیم بود که آسیب عمده به مردم و جامعه وارد می‌شود و تنها منافع جریان تندرو و خاص محقق خواهد شد.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در خصوص ارزیابی روند کاری این نهاد سیاستگذاری و انتخاباتی اصلاح‌طلب گفت: در فضای پر مشکل و سیاست‌زده فعلی با وجود فشارهای گسترده‌‌ای که روی اصلاح‌طلبان وجود دارد؛ این جریان نشان داده می‌تواند با خردجمعی و وحدت حرکت کند که این پیامی مثبت و سازنده به جامعه است.

وی ادامه داد: با تقویت این روند هم فرآیند اجماع و ائتلاف تقویت شده و هم جامعه امیدوار می‌شود در زمانی که همه مسائل می‌خواهد به تفرقه، نگرانی و یاس دامن بزند، افراد دلسوزی حاضر هستند تا از منافع شخصی و گروهی خود بگذرند و در فرآیندی دموکراتیک در جهت مصالح عمومی حرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز