خبرگزاری کار ایران

بیانیه ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۸۵۱

ستاد حقوق بشر ایران در واکنش به بازداشت خودسرانه خبرنگار ایرانی شبکه پرس تی وی در آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانه به شرح ذیل است:

 خانم مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس ایرانی شبکه خبری پرس تی وی توسط اف بی آی  در شرایطی دستگیر شده است  که رفتار خشونت آمیز و تحقیر کننده با ایشان مصداق کامل دستگیری خودسرانه، شکنجه،  نقض آشکار آزادی بیان و عقیده است.

البته از دولت آمریکا که در کارنامه خود سبقه طولانیِ جنایات عظیم علیه بشریت را دارد و دستش به خون هزاران انسان بیگناه ، خصوصا کودکان آلوده است  نقض  استانداردهای حقوق بشری و بین المللیِ انسانی به هیچ وجه بعید نیست.

ما از کشورهای اروپایی که مدعی حقوق بشر هستند به خصوص سازمان ملل و شورای حقوق بشر و شخص کمیسر عالی انتظار داریم که این اقدام غیر انسانی را سریعا و صریحا محکوم نموده و برای آزادی خانم مرضیه هاشمی تلاش جدی بنمایند.

بدون شک دولت آمریکا مسئولیت تمامی این اقدامات غیر قانونی و غیر موجه و ضد حقوق بشری خود را به عهده دارد.

 شایان ذکر است، خانم مرضیه هاشمی خبرنگار سرشناس ایرانی که برای عیادت برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود توسط ماموران اف بی آی دستگیر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز