خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

رهبری تاکید دارند واژه «توسعه» را به کار نبریم، چون ملاک‌های آن غربی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۶۱

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: رهبری تاکید دارند که واژه توسعه هم به کار نبریم چون ملاک‌های آن غربی است و درست نیست و با عدالت همراه نیست و به جای توسعه ما باید بگوییم پیشرفت اسلامی.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم رونمایی از ۵۴۰۰ پروژه محرومیت زدایی که صبح امروز برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: آرامش و اقتدار امروز ما نتیجه تلاش شهدا است.

وی تاکید کرد: شاهد تلاش خاص نیروی زمینی سپاه در مناطق مختلف برای رفع محرومیت و برای کمک به اشتغال هستیم. این بخش از تلاش شما هم امیدواریم مورد رضایت خداوند قرار بگیرد. نیروی زمینی سپاه امروز با اقتدار برای دفاع از مرزها و انقلاب اسلامی در راه برقراری امنیت کشور در سخت‌ترین مناطق کشور در تلاش است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: مناطقی در کشور از نظر ارتباط با کشورهای دیگر مستعد برای توسعه ناامنی است اما نیروی زمینی در حال تلاش است و این تلاش‌ها اثرات چشم‌گیری داشته است و اگر این تلاش‌های شما نبود در این مناطق ممکن بود بحران داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های رفع محرومیت توسط نیروی زمینی سپاه گفت: مجموعه این امکانات وسیعی که در این استان‌ها هست امروز در خدمت مردم در این مناطق قرار گرفته است. تفاوتی بین سپاه پاسداران با نیروهای نظامی دیگر وجود دارد از آنجا که محور اصلی ما در همه بخش‌های سپاه مردم هستند. امروز نزدیک به بیست هزار بسیجی حقوق بگیر در حال کمک به نیروی زمینی در مناطق مختلف هستند.

سردار جعفری اظهار داشت: ما برای توسعه کارها و برای برقراری کامل امنیت باید همچنان تلاش کنیم. توجه به مسائلی که در آن سوی مرزها وجود دارد با همکاری دولت باید انجام شود امیدواریم بتوانیم این انگیزه را در دولت برای این اقدامات ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: محرومیت‌زدایی بدون کمک دولت انجام نمی‌شود در کشور ما هرچند که بعد از انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی برای کاهش محرومیت شده و طبق گفته رهبری فاصله بین فقرا و اغنیا نسبت به قبل از انقلاب کاهش یافته و مشهود است اما باز هم می‌بینیم این محرومیت‌هایی که گفته شد وجود داشت.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: فقر و محرومیت نسبی است. علت آن که این محرومیت‌ها به چشم می‌آید به این دلیل است که رشد طبقه متوسط در جامعه ما خیلی چشمگیر است. آمارهای خودمان هم این را نشان می‌دهد و به صورت طبیعی این فاصله به چشم می‌آید و در کشور ما با توجه به حساسیتی که روی این موضوع وجود دارد، باید مورد توجه باشد تا صد در صد برطرف شود.

سردار جعفری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: رهبری تاکید دارند که واژه توسعه هم به کار نبریم چون ملاک‌های آن غربی است و درست نیست و با عدالت همراه نیست و به جای توسعه ما باید بگوییم پیشرفت اسلامی، با توجه به  روش‌های پیشرفت اسلامی سرعت رفع محرومیت در کشور بیشتر می‌شود. توجه برای پیشرفت کشور اگر از نقاط محروم و دوردست شروع شود و نسبت بین منابعی که جهت توسعه شهرها وجود دارد، متناسب شود این مشکل سریع‌تر برطرف می‌شود.

وی افزود: آنچه سپاه و بسیج در حال انجام آن هستند نوعی کمک به وظیفه دولت است، ما اگر بتوانیم علاوه بر تلاش برای رفع محرومیت دو اقدام اساسی دیگر را در کنار کارهایمان انجام دهیم، رفع محرومیت‌ها سرعت بیشتری می‌گیرد. تلاش ما خوب است اما اگر مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی کشور در دستور کار ما قرار نگیرد، این کار سرعت نمی‌گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: ما باید به عنوان بلندگوی محرومان این کار را انجام دهیم و اگر این مطالبه‌گری را هنرمندانه در رسانه‌های محلی و داخلی انعکاس دهیم، دستگاه‌های اجرایی جدی‌تر پای کار می‌آیند و برای رفع محرومیت پای کار خواهند آمد.

سردار جعفری با بیان اینکه ما این کارها و فعالیت‌های محرومیت زدایی را از بودجه‌های خود صرف می‌کنیم، ابراز کرد: در بحث‌های درمانی ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای بهداشت اختصاص داده شد اما با این سرمایه‌گذاری هرچقدر تلاش کنیم محرومیت رفع نمی‌شود و دولت باید پای کار بیاید و این مطالبه‌گری ما باید در همه بخش‌ها وجود داشته باشد و راهکارها باید گفته شود. اقدام دوم هم رسانه‌ای کردن این مسائل به صورت هنرمندانه است که اگر انجام شود سرعت زیادی به آن داده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم مشارکت خود مردم گفت: موضوع توانمندی‌های مردم مهم است که همین نمایشگاه امروز هم در همین راستا بود. با توجه به اینکه این کار طی دو یا سه سال اخیر انجام شده اگر با همین شتاب و با مطالبه‌گری ادامه پیدا کند، شاهد رفع محرومیت در این مناطق خواهیم بود.

سردار جعفری با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی با توجه به تلاش‌های سپاه چهل هزار پروژه محرومیت‌زدایی از ۱۲ بهمن شروع می‌شود و امیدواریم ظرف چهار تا شش ماه انجام شود و در مجموعه کشور به نتیجه برسد.

وی با اشاره به لزوم توجه به حاشیه‌نشینی تاکید کرد: در هر استانی در حاشیه شهرها مردمی به خاطر مشکلات از روستاها مهاجرت کردند که ناشی از همان توسعه غربی است که امیدواریم کارشناسانی که در این امر می‌توانند تلاش کنند و برای جا انداختن الگوی اسلامی یک مجاهدت داشته باشند تا این مدل و منابع خوبی که در کشور داریم اختصاص یابد.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: درست است که ما در جنگ اقتصادی هستیم و تحریم‌ها به ما اثر گذاشته و می‌گذارد اما اگر به روش‌های خود با مشارکت مردم متمرکز شویم بی‌تردید می‌شود مشکلات را برطرف کرد، همان اقتصاد مقاومتی که رهبری به آن اشاره کردند ابعاد زیادی دارد که امیدواریم در آینده نزدیک این توصیه‌ها جامه عمل به خود بپوشاند.

وی اظهار داشت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌هایی که دشمنان ما داشتند و تلاش خود را متمرکز کردند که ایران پیشرفت نکند تا بتوانند برچسب ناکارآمدی بزنند، باید بگوییم بخشی از این فشارها به هر کشور دیگری وارد شده بود تا حالا از پای در آمده بود اما مردم ایران روی اهداف اسلامی و انقلابی که دارند ایستاده‌اند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به وعده الهی گفت: خداوند در برابر این ایستادگی به ما کمک می‌کند و ما همواره شاهد شکست دشمنان هستیم. امروز موضوع جنگ نرم دشمنان و فشارهای اقتصادی در مسائل فرهنگی و سیاسی وجود دارد و دشمن بسیج شده که نگذارد کارهای جمهوری اسلامی خوب منعکس شود با جنگ روانی و حادثه‌سازی که پیش می‌آورند این کارها را انجام می‌دهند، ضعف رسانه‌های داخلی و گزارش‌دهی به مردم هم از طرف دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ما همراه با عدالت همراه بوده است، اظهار کرد: در مجموع این وضعیت در کشور از نظر امنیت و ایستادگی روی اصول و همدلی مردم و امید به آینده وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم با رفع مشکلات و تمرکز روی توانمندی‌های خود مردم با تغییر رویکردهایی که در مجموعه بسیج با راهنمایی رهبری داریم انجام می‌دهیم در سال‌های بعد شاهد رفع این مشکلات باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز