خبرگزاری کار ایران

بانک‌های بزرگ ژاپنی مبادلات نفتی با ایران را آغاز می‌کنند/ احتمال پرداخت «ین» در ازای خرید نفت

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۵۷

بانک‌های بزرگ ژاپنی قرار است مبادلات نفت ایران را از سر بگیرند و این احتمال وجود دارد که پرداخت‌های نفتی به صورت ین انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اس ان پی گلوبال، بانک‌های بزرگ ژاپنی قرار است مبادلات نفت ایران را پس از کسب موافقت‌های نهایی مجددا ازسربگیرند تا از این طریق شرایط را برای انجام بارگیری نفت ایران توسط پالایشگاه‌های ژاپنی در ماه جاری فراهم کنند.

یک منبع آگاه در این باره  گفت: بانک‌های ژاپنی پس از کسب موافقت مقام‌های ژاپنی و آمریکایی، توانایی صدور  اعتبارنامه برای قراردادهای مربوط به این موضوع را دارند.

این در حالی است که انتظار می‌رود پرداخت پول توسط پالایشگاه‌های ژاپنی برای واردات نفت ایران به ازای ین مورد پذیرش بانک‌های این کشور قرار گیرد.

این منبع آگاه خاطر‌نشان کرد که نگرانی پالایشگاه‌ها و شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی در خصوص قوانین بیمه محموله‌های نفتی از بین رفته است.

رییس شرکت جی ایکس تی جی (JXTG Holdings)  در این باره تصریح کرد که  شرکتش تصمیم دارد بار دیگر  بارگیری نفت از ایران را اواخر ژانویه از سربگیرد. این در حالی است  که شرکت کاسمو اویل، قصد دارد مقدار ۱.۸ میلیون بشکه نفت ایران را در اواخر ماه جاری خریداری کند.

ژاپن یکی از هشت خریدار نفتی ایران است که شامل معافیت‌های نفتی واشنگتن شده است. این معافیت در  ماه می منقضی خواهد شد. با این حال به دلیل مشکلات مربوط به بیمه محموله‌های نفتی، ژاپن از نوامبر سال ۲۰۱۸ هیچ وارداتی از ایران نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز