خبرگزاری کار ایران

مصوبه مجلس درباره لایحه اصلاح قانون پولشوییدر مجمع تشخیص اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۰۶

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مصوب مجلس شورای اسلامی که از سوی شورای نگهبان به مجلس برگردانده شده و با نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به مجمع ارجاع شده بود پس از دو جلسه بحث و بررسی در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شد.

به گزارش ایلنا، اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز شنبه ۲۴ آذر ماه ماده یک این لایحه را بررسی و با اکثریت بیش از دو سوم آراء نظر هیأت عالی نظارت را که از سوی شورای نگهبان به مجلس اعلام شده بود تأکید کردند.

همچنین در جلسه امروز ۱۵ دی ماه موارد دیگری از این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بحث و بررسی و استماع نظر نمایندگان شورای نگهبان، دولت، مجلس شورای اسلامی و کمسیون‌های مربوطه‌؛ در خصوص بند «پ» ماده «۲» نظر شورای نگهبان را تأیید کردند. در مورد ماده ۵ ، مصوبه مجلس شورای اسلامی مورد تأیید قرار گرفت.

ماده ۷ مکرر مصوبه مجلس از دیگر مواد اختلافی بود که با اصلاح بند «ب» و بند «د» و تبصره ۴ بند «ذ» و الحاق یک تبصره به بند «ب» این ماده، اصلاحات مد نظر مجمع، به پایان رسید.

با اتمام بررسی لایحه پولشویی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فرا ملی ( کنوانسیون پالرمو) در دستور کار آتی مجمع قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز