خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران:

هدف اصلی انحصارگران تخریب امید است/ نخستین وظیفه روشنفکران و احزاب ارائه راهکار برای خروج از این بستهای سیاسی و اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۶۸

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران تاکید کرد: هدف اصلی انحصارگران تخریب امید و زمین گیر کردن کنشگران اجتماعی و سیاسی است لذا نخستین وظیفه روشنفکران، احزاب و طبیبان ایران تقویت امید اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب برای خروج از این بن بست های سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا ظفرقندی صبح امروز در بیست و ششمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با گرامى داشت یاد شهدای عملیات کربلای چهار گفت: این سخت‌ترین عملیاتی بود که تیم پزشکی اضطرارى با آن مواجه شد و تنها عملیاتی بود که تیم پزشکی از صحنه و درمان مجروحان عقب افتاد چون تیم اضطراری را دیر به صحنه بردند و وقتی هم رسیدند، عملیات شروع شده بود و باید بیمارستان را تجهیز می کردیم.

وی ادامه داد: مجروحان این عملیات عمدتا غواصانى بودند که سرتا پا آغشته به گل و با لباس غواصی باید آنها را درمان می‌کردیم. خیلی از جوان‌ها آنجا شهید شدند که می‌شد شهید نشوند.   

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در آن عملیات مجروحان را براساس جراحت الویت‌بندی می‌کردیم که این تصمیم بسیار سخت و علمی بود، تصریح کرد: آنهایی که شانس کمتری برای زنده ماندن داشتند بیرون می‌ماندند. عملیات کربلای چهار تنها عملیاتى بود که هم گریه و هم درمان می.کردیم. 

ظفرقندی افزود: در عملیات کربلای ۵ با آنکه شمار مجروحان بیشتر از کربلای ۴ بود اما آمادگی  داشتیم و تیم‌های اضطراری بیش از پنج شبانه‌روز نخوابیدند و سرپا بودند. 

وی با بیان نزدیک شدن به ایام رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خاطره‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: سوم خرداد ماه سال ۸۹ به همراه دوستان خدمت وی رسیدیم و خواستیم در جلسه‌ای که در سالروز آزادسازى خرمشهر برگزار کردیم، حضور یابد مرحوم هاشمی در آن شرایط سخت پذیرفت و گفت دلیل آنکه می‌آیم این است که به عنوان فرمانده جنگ به جامعه و گروه‌های پزشکی احساس بدهکاری می‌کنم قصد داشتم در نخستین فرصت از آنها سپاسگزاری کنم. 

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اضافه کرد: اساسا هدف از تاسیس این انجمن ادامه این راه‌ها بود هدف از تشکیل این انجمن حفظ آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های شهدا و نیز مبارزه با شواهدی از تغییر مسیر پس از رحلت امام (ره) است. 

ظفرقندی با بیان اینکه هدف حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، رشد، تعالی، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه، رفاه، آسایش و سربلندی ایران و اجرای بدون تنازل قانون اساسی و راه امام راحل و به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت مردم است، ابراز داشت: قرار بود پس از رهایی از استبداد و انحصار طلبی، آزادی گفت‌وگو، احزاب و اجتماعات و مطبوعات مستقر شود اما امروز پس از گذشت چهل سال از این اهداف و آرمانها فاصله گرفته‌ایم. 

وی ادامه داد: در بسیاری از صحنه‌ها نفاق، ریا، رانت‌خواری، بداخلاقی و خرافات سکه رایج است و دروغ در ابعاد وسیع به ویژه در نگاه رسانه ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را به محاق برده است. مجموعه این رفتارها باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر سرمایه و روحیه اجتماعی و نگاه جوانان به آینده و خروج تاسف‌بار این سرمایه‌های عظیم از کشور شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مسیر اصلاحات به عنوان روزنه امید به آینده که از معبر انتخابات گوناگون می‌گذرد همچنان تنگ و غیرقابل عبور شده است، عنوان کرد: این مسئله، بزرگان و دلسوزان اصلاح‌طلب را در دوراهی ادامه راه داوطلبی انتخابات یا انتخاب مسیرهای مدنی قرار داده است.

ظفرقندی به شرایط ‌‌‌‌کشور ارائه کرد و یادآور شد: شرایط حاضر کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن چنان سخت شده که بدون اصلاح ساختارهای غلط که گریبانگیر نظام شده است و همچنین ادامه حضور غیرقانونی نهادهای موازی و دولت پنهان و غیرپاسخگو در تمام عرصه‌ها چشم‌انداز روشنی برای کسی متصور نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان فردی دانشگاهی، پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، فلسفه ادامه کار شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحدید گفتمان‌سازی مستقل وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها نمی‌دانم هرز رفتن بودجه‌های فرهنگی و مسیرهای متکثر و غیرشفاف و نپرداختن به مشکلات اصلی مردم و نهادهای اقتصادی رانتی و تصمیم‌سازی سیاسی خارج از دولت و ... مانع استقرار قانونمندی و رفتار مدنی و قابل پیش‌بینى در کشور شده است.

دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با یادآوری محدودیت‌های تایید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی بیان کرد: این روند با محروم کردن بهترین فرزندان این آب و خاک ادامه راه اصلاح‌طلبی با مشکل مواجه کرده است.

ظفرقندی با تاکید بر اینکه امروز  اردوگاه اصلاح طلبی و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پی یافتن پاسخ صحیح و درخور این پرسش هستند که چه باید کرد؟ گفت: مهم این است که پاسخ روشنی برای نسل جوان، فرزندان و دانشجویان و همه دلسوزان ارائه شود. یقیقنا تبلیغ یاس، ایستایى، بی‌تحرکی و منفی بافی به ویژه در فضای مجازی درمان درد امروز ما نخواهد بود.

وی ادامه داد: اساسا هدف اصلی انحصارگران تخریب امید و زمین گیر کردن کنشگران اجتماعی و سیاسی است لذا نخستین وظیفه روشنفکران، احزاب و طبیبان ایران تقویت امید اجتماعی و ارائه راهکارهای مناسب برای خروج از این بن بست های سیاسی و اجتماعی است. امروز با توجه به تحریم‌ها آسیب‌شناسی کشور و اصلاح مسیر از طریق گفت‌وگوی ملی و نجات ملی توسط  متفکران، دلسوزان و صاحبنظران مختلف ضرورت غیر قابل تردیدی دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز