خبرگزاری کار ایران

ظفرقندی در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود افراد شاخص در سازمان نظام پزشکی باعث کاهش تخلفات جامعه پزشکی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۳۶۵

رییس سازمان نظام پزشکی در دولت اصلاحات تاکید کرد که هدف اصلی این سازمان این است سازمان نظام پزشکی به عنوان یک NJO بتواند به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم کمک کند.

محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این سازمان یک نهاد بسیار قدیمی است، اظهارکرد: سازمان نظام پزشکی سازمان بسیار گسترده‌ای است که در حال حاضر حدود ۲۴۵ هزار عضو دارد بنابراین این NJO می‌تواند نقش بسیار موثری هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ ارتباطی از یک‌سو با نهادهای حاکمیتی و از سوی دیگر با صلاح و مصلحت سلامت مردم در اهداف آن دیده شده، داشته باشد.

او ادامه داد: هدف ما در انتخابات نظام پزشکی این است که افرادی مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند که پشتوانه خوبی از طرف جامعه پزشکی داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود تا سازمان نظام پزشکی قدرتمند شود و همچنین برای اینکه جامعه پزشکی بتواند با ارکان حکومتی مانند مجلس، دولت، قوه‌قضاییه ارتباط خوبی برقرار کند نیازمند این است که جامعه پزشکی افراد شناخته شده را به صحنه بیاورند.

رییس سازمان نظام پزشکی در دوره اصلاحات به هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این انتخابات با توجه به شرایط بهتری که نسبت به دوره قبل دارد افراد شاخصی وارد صحنه شدند و این باعث شده که شور و نشاط بیشتری در انتخابات ایجاد شده است.

ظفرقندی تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که سازمان نظام پزشکی به عنوان یک NJO بتواند به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم کمک کند در اکثر کشورهای دنیا دولت سعی دارد با کم کردن بار خود تا جایی که امکان دارد مسئولیت‌ها را به NJO‌ها واگذار کند.

او با بیان اینکه بسیاری از این اقدامات در کشور ما امکان‌پذیر است، افزود: امیدواریم برخی کارهای دولت در حوزه سلامت به سازمان نظام پزشکی موکول شود. سازمان نظام پزشکی در حوزه‌هایی مانند انتظامی، اقتصاد سلامت، کار‌شناسی و آموزش‌ها و ظرفیت‌های آموزشی می‌تواند به دولت کمک کند.

دبیرکل انجمن جامعه پزشکی درباره تاثیر یک سازمان نظام پزشکی قدرتمند در کاهش تخلفات پزشکی گفت: در تخلفات پزشکی مهم این است که با می‌انداری سازمان نظام پزشکی با تخلفات برخورد قانونی صورت بگیرد و کسانی که اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند در محوریت نظام پزشکی این اخلاق را جاری کنند.

ظفرقندی بیان کرد: اگر کسانی در سازمان نظام پزشکی قرار بگیرند که وجه همتشان جاری شدن اخلاق در جامعه پزشکی باشد بی‌شک مقابل کسانی که تخلفاتی را انجام می‌دهند می‌توانند نقش محوری و الگویی داشته و جامعه پزشکی را به سمت خوبی هدایت کنند. معتقدم ورود افراد شاخص می‌تواند به کاهش تخلفات پزشکی کمک کند و محور اخلاق در جامعه پزشکی اوج بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نارضایتی جامعه پزشکی از سازمان نظام پزشکی ممکن است حضور پزشکان در انتخابات کمتر باشد، گفت: در دوره گذشته افرادی که جامعه پزشکی به آنها علاقه دارند امکان شرکت در انتخابات را نداشتند اما خوشبختانه در این دوره امکان حضور این افراد فراهم شده بنابراین حضور جامعه پزشکی در انتخابات پررنگ‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز