خبرگزاری کار ایران

فرشادان در تذکری مطرح کرد؛

بودجه برخی استان‌ها به قدرت چانه‌زنی آنها در کابینه برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۹۱

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: کردستان در بخش های صنعت، آموزش، راه روستایی، بهداشت و درمان، رسانه تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه جزء استانهای آخر کشور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمهدی فرشادان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: امروزه در کنار مشکلات و مسائل سیاسی روز، موضوع بودجه ۹۸ و تقسیم بندی آن بر اساس برخی شاخص ها به عنوان دغدغه تبدیل شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه امروز خواهم گفت مربوط به  جفایی است که شخص رییس جمهور هیات دولت در چند سال گذشته بر استان روا داشته‌اند؛ امروز اگر اختصاص بودجه به برخی از استان ها ویژه است به قدرت چانه زنی آنها در دولت و کابینه بر می گردد.

وی ادامه داد: سراب وعده دولتمردان تدبیر و امید برای انتصاب وزیر اقوام اگر صحت می داشت، توسعه سیاسی و اقتصادی کردستان به نوع دیگری رقم میخورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگر چه بودجه استان کردستان نسبت به سال گذشته کاهش نداشته اما بر اساس شاخص هایی مانند تورم، رشد جمعیت و مساحت، صنعت نیمه جان، میزان محرومیت از خدمات بهداشتی و درمانی، آب، عمران و راه سازی و دیگر شاخص ها به تبعیض مثبت و بازنگری نیاز دارد چراکه کردستان محروم و توسعه نیافته است.

فرشادان خطاب به رییس جمهور، گفت: کردستان در بخش های صنعت، آموزش، راه روستایی، بهداشت و درمان، رسانه تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه جزء استانهای آخر کشور است؛ کردستان همیشه در رتبه های اول بیکاری کشور است که به معنای ظلم است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب کردستان را استان فرهنگی می‌دانند، گفت: چرا هیات دولت درک نمی کند که اگر میزان بودجه کردستان را به چندین برابر برساند، شاید بخشی از نواقص، کمبودها و مشکلات تلمبار شده استان حل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین از نمایندگان کمیسیون های تخصصی و تلفیق قوه مقننه درخواست می کنم بر اساس پتانسیل های طبیعی، گردشری، کشاورزی و ضعف شاخص های توسعه کردشتان در بودجه استان بازنگری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز