خبرگزاری کار ایران

جلالی تشریح کرد؛

جزئیات نشست مشترک مرزبانی نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌های مجلس

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۱۴

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در این نشست اظهار کرد: در مسیر تعامل و همکاری دوجانبه می‌توانیم با تهیه گزارش‌های مطلوب، مشکلات تقنینی و نیازهای این نیرو را شناسایی و به مسئولان کشور ارائه کنیم.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و قاسم رضایی فرماندهی مرزبانی ناجا و معاونان و کارشناسان دو طرف برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست مرزبانی و تامین امنیت مرزها را از مهمترین امور در نیروهای مسلح دانست و یکی از عوامل موثر در امنیت امروز کشور را اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی برشمرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در مرزهای کشور، بررسی قوانین و رفع خلاءهای قانونی در حوزه مرزبانی را یکی از لازمه‌های مهم این نیرو دانست.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تعامل و همکاری بیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس و مرزبانی ناجا را یکی از اقدامات کلیدی در رفع نیازهای قانونی این نیرو دانست و گفت: در مسیر تعامل و همکاری دوجانبه می‌توانیم با تهیه گزارش‌های مطلوب، مشکلات تقنینی و نیازهای این نیرو را شناسایی و به مسئولان کشور ارائه کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه این نشست پیشنهاد داد تا گارگروهی با حضور نمایندگان این مرکز و فرماندهی مرزبانی ناجا تشکیل شود تا در این کارگروه روند ادامه همکاری و ارتقا سطح همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گیرد.

قاسم رضایی نیز در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز دارد، گفت: ایران پس از چین و روسیه،‌ سومین کشوری است که بیشترین همسایگان را در اطراف خود دارد و این رقم به ۱۵ کشور می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرزبانی جبهه مقدم مبارزه با تهدیدات برون مرزی و پیرامون مرزی است، تصریح کرد: پاسگاه‌های مرزی سنگرهای دفاعی نظام و کشور هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مرزبانان کشور باید همیشه و در همه حال آماده باشند، یادآور شد: مرز و حفظ امنت آن جایگاهی ملی دارد که نیروی مرزبانی متولی اصلی این امر است.

جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش‌های سیاسی- حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تامین امنیت مرزها را یکی از وظایف و امور دشوار دانست که حصول به آن نیازمند هماهنگی بیشتر امور توسط دستگاه‌های ذیربط است.

شایان ذکر است در پایان این نشست کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز