خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

با مقصران حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۲۴

دادستان کل کشور تاکید کرد: شخصا بر مساله واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات نظارت خواهم کرد. اگر مقصر مشخص شود و با تحقیقات به این مساله برسیم بر اساس وظیفه با آن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور پس از حضور در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: بعد از حادثه اخیر خود بنده احساس وظیفه کردم که باید به این مساله ورود کنیم تا مشخص شود علت واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان چه بوده و آیا حادثه طبیعی بوده یا افرادی قصوری داشته‌اند.

وی افزود: متعاقب آن رئیس قوه قضائیه دستوراتی داد و به بنده تاکید کرد که بر این مساله نظارت داشته باشم در همین راستا یک سری اقداماتی انجام شد و من امروز به این دانشگاه آمدم تا بر روند اقدامات انجام شده نظارت کنم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: دیروز شنیدم برخی از شما اعتراضاتی داشته‌اید این مساله باید با متانت بررسی شود و اگر کسی قصوری داشته طبق قانون با وی برخورد شود. اگر قرار باشد همه شما صحبت کنید ما مسئولان چیزی متوجه نمی‌شویم، به نظر من بهتر است دو نفر از شما به نمایندگی از سایرین جمع‌بندی مطالب را به ما بگوید من هم می‌شنوم.

متنظری یادآور شد: در حمایت از عزیزانی که جان خود را از دست داده‌اند و برای دفاع از کسانی که سلامت خود را از دست داده و بستری هستند تا جایی که وظیفه داشته باشیم اقدامات لازم را انجام خواهیم داد از شما انتظار دارم آرامش خود را حفظ کنید و مطمئن باشید ما در حمایت از شما و آنها که جانشان یا سلامتی‌شان را از دست داده‌اند ایستادگی کرده و تا آخر این قضیه را دنبال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به دانشجویی که عنوان می‌کرد اتوبوس‌های فرسوده مجددا رنگ‌آمیزی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: این مساله باید با تدبیر حل شود اولین کسی که در این زمینه اقدام کرد من بودم و به شما قول می‌دهم این کار را دنبال کنم در همین راستا دادستان تهران را موظف کردم اقدامات لازم را انجام دهد و شخصا بر این مساله نظارت خواهم کرد. اگر مقصر مشخص شود و با تحقیقات به این مساله برسیم بر اساس وظیفه با آن برخورد خواهیم کرد.

منتظری با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی جاده، اتوبوس‌ها و رانندگان گفت: حتما بحث ایمن‌سازی را پیگیری خواهیم کرد و با نظارت بر کارهای صورت گرفته در این دانشگاه در حمایت از شما از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهم کرد.

وی در واکنش به اعتراضات دانشجویان گفت:‌ اگر بنده را به عنوان یک روحانی و به عنوان دادستان کل کشور اینقدر مسئول نمی‌دانید دیگر هیچ چیزی نمی‌گویم.

دادستان کل کشور در پاسخ به دانشجویانی که از رفتار رئیس دانشگاه آزاد و عذرخواهی نکردن مسئولان نسبت به این حادثه گلایه داشتند، گفت: من قبل از دیدن آقای طهرانچی و دیگر مسئولان در میان شما آمدم پس از اینجا برمی‌گردم و با طهرانچی و دیگر مسئولان این دانشگاه صحبت خواهم کرد از شما می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنید و دو نفر را به عنوان نماینده معرفی کنید تا با ما در ارتباط باشند.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که خواستار تشکیل شورای صنفی دانشجویان بود گفت: برای یک حادثه این چنینی شورای صنفی تشکیل نمی‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز