خبرگزاری کار ایران

واعظی در مراسم معارفه دبیر هیات عالی گزینش کشور:

گرایش‌های سیاسی و جناحی نباید در گزینش دخالت داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۲۲۶

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: گرایش‌های سیاسی و جناحی نباید در گزینش دخالت داشته باشند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مراسم تکریم و معارفه دبیر هیات عالی گزینش کشور که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه برای یک کارمند بسیار مهم است تا ویژگی های تعهد همراه با تخصص، توانمندی، خلاقیت و سخت کوشی برای خدمت به نظام اسلامی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این سوال مطرح است که آیا در گزینش به همه این نکات توجه می شود یا تنها با پررنگ کردن یکی از این نکات، بقیه ویژگی های فرد به بوته فراموشی سپرده می شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه کارکنان مجموعه های گزینش در سرتاسر کشور می توانند در عرصه نیروی انسانی تحول ایجاد کنند، گفت: سلامت اداری همواره برای نظام اسلامی و هر نظامی که می خواهد به مردم خدمت کند، اهمیت اساسی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه هایی که می توانیم سیستم و نظام اداری را سلامت کنیم این است که نیروی انسانی متعهد، متخصص و افرادی که درست برای همان کار تربیت شده باشند را به کار گیریم، گفت: در شرایطی که همواره رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به دنبال این هستند که نظام اداری سلامت داشته باشیم، باید از هر فرصتی استفاده کنیم تا این خواسته و اراده چهل سال گذشته محقق شود.

واعظی هیات عالی گزینش کشور را یکی از گلوگاه هایی که می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد دانست و افزود: اگر شرایط کنونی کشور و وضعیت جوانان را به درستی درک کنیم و دریابیم چه فردی برای چه حرفه ای گزینش می شود، قطعا گام بزرگی برداشته ایم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آنچه امروز از گزینش در جامعه مطرح است، علامت خوبی نیست، ادامه داد: وقتی بحث گزینش مطرح می شود، جوانی که باید مورد گزینش قرار گیرد انواع مسایل را در ذهن دارد و نگران است که با چه وضعیتی مواجه است.

واعظی با تاکید بر اینکه چگونگی شروع به کار و استقبال از فرد بسیار مهم است، تصریح کرد: باید بستری فراهم کنیم که ملاک کار براساس راستگویی باشد و نه اینکه فرد با تهیه مطالبی به دنبال این باشد تا از این گردنه و فیلتر عبور کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر شروع به کار فردی بر مبنای صداقت نباشد، در ادامه کار با مشکلاتی مواجه خواهد شد، خاطر نشان ساخت: بخش قابل توجهی از این مسائل به عهده ما است چراکه اسلام به گونه ای آموزش داده است که دین سخت گیر نیست بلکه دین زندگی است.

واعظی با اشاره به اینکه اگر گزینش براساس سوالات مورد نیاز روزمره کاری تهیه شود، درنتیجه فرد متناسب با سوالات پاسخ می دهد و طرف گزینش کننده نیز متوجه می شود که آیا این فرد باید انتخاب شود یا خیر، افزود: باید برای یک مهندس به یک روش سوال و برای یک کارمند نیز به روش دیگری سوال مطرح شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر گزینش را به گونه ای تنظیم کنیم که خود آن تبدیل به یک دغدغه شود درنتیجه برای عبور از این مرحله راه های نامناسب انتخاب می شود که این شروع یک مشکل است.

واعظی با اشاره به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در نهاد ریاست جمهوری با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر قانون مداری، گفت: اساس کار دولت احترام به قانون است و در همین راستا تعداد بسیاری از همکاران خوب از جمله آقای وطنی که فردی متدین، دلسوز و اخلاق مدار بودند، مشمول این قانون شدند و باید از تلاش های دلسوزانه وی به عنوان دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور قدردانی و تشکر کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رئیس جمهور همواره نگاه ویژه ای به موضوع گزینش داشته اند و معتقدند که باید فردی با روحیه مثبت و انگیزه خوب برای این سمت انتخاب شود، ادامه داد: دکتر روحانی بسیار حساس بود که فردی در راس این جایگاه مهم قرار گیرد که از هر لحاظ شایسته باشد و براین اساس حجت الاسلام نقویان را انتخاب کردند.

واعظی با اشاره به قدرت جاذبه حجت الاسلام و المسلمین نقویان و تسلط وی بر مباحث حوزوی، دانشگاهی و دینی، گفت: از جمله ویژگی های بارز آقای نقویان ارتباط نزدیک با مردم است و امیدواریم مجموعه گزینش را طبق منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور هدایت کنیم، مطمئن هستیم که با حضور ایشان در راس هیات عالی گزینش کشور، گام های خوبی در استمرار تلاش های گذشته برداشته می شود و نوآوری هایی در این عرصه بوجود خواهد آمد.

حجت الاسلام نقویان در این مراسم با بیان اینکه باید با توجه به منویات مقام معظم رهبری، سلیقه های مختلف را کنار بگذاریم، تاکید کرد که باید جذب ها را بیشتر از دفع ها کنیم.  

همچنین واعظی در این مراسم از تلاش ها و خدمات «اسدالله وطنی» دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور با اهدای لوح تقدیر قدردانی و حکم دبیر جدید هیأت عالی گزینش کشور را به «حجت الاسلام و المسلمین ناصر نقویان» اعطا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز