خبرگزاری کار ایران

حضور شریعتمداری در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه/ بررسی وضعیت پرداخت بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۶۶۵

یک نماینده مجلس گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونان خود در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شدند و موارد مختلفی از جمله تلاش برای رفع فقر مطلق بررسی شد.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت:‌ آقای محمد شریعتمداری به همراه جمعی از معاونان خود در جلسه کمیسیون حاضر شد و مواردی در حوزه اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در موضوع اشتغال برای سه‌ماهه پایانی امسال و برناlه‌های اشتغال برای سال آینده در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد که در این میان توجه به رفع فقر مطلق هم مورد ارزیابی قرار گرفت چراکه رفع فقر مطلق وظیفه این وزارتخانه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در این جلسه با حضور وزیر کار بحث وضعیت معیشت مردم هم به میان آمد و مطرح شد که به برخی اقشار جامعه هنوز سبد کالایی تحویل داده نشده است. خواست جلسه این بود که تحویل سبد کالایی به مردم با سرعت بیشتری انجام شود.که آقای شریعتمداری هم از تصمیمات خود برای رفع این مشکل به نمایندگان توضیحاتی را ارائه داد.

حسن‌پور بیگلری ادامه داد: آقای منصوری مدیر بخش اشتغال وزارت کار هم از درنظر گرفتن وام ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی خبر دادند که امیدواریم بتوانند جامه عمل به این طرح بپوشانند. علاوه بر این گزارش‌های جامعی درمورد اقداماتی که طی ماه‌های اخیر در بحث پرداخت وام‌های اشتغال روستایی انجام شده نیز ارائه شد. این گزارش با رویکرد اشتغال روستایی در بخش تولید بود که گزارش هر استان به صورت مجزا ارائه شد.

وی افزود:‌ گزارشی که از سوی وزارتخانه ارائه شد حاکی از نکات مثبتی بود که وضعیت هر استان به صورت تفکیک شده بررسی شده بود، اقای منصوری در این گزارش بیشتر به حضور بخش خصوصی در دریافت وام‌ها توجه داشتند. توجه به حوزه کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، خودکفایی در تولید گوشت سفید، ارتقا سطح گلخانه‌ها ازجمله مواردی بود که منصوری بر آن‌ها تاکید داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد بررسی  مشکلات بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی بود که وزیر کار در این باره گفتند ما برنامه‌های ویژه‌ای برای بحث اشتغال کمیته امداد و بهزیستی داریم. آقای شریعتمداری تاکید ویژه‌ای بر جلوگیری از بیکار شدن افرادی که در واحدهای مختلف صنعتی مشغول به کار هستند داشت. در جلسه امروز وضعیت پرداخت بیمه بیکاری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز