خبرگزاری کار ایران

دامادی در نطق میان دستور:

هم حقوق نجومی بگیرید، هم بستگان خود را در پست‌های حساس بگمارید اما دیگر شعار ندهید

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۵۱۵

یک نماینده مجلس گفت: من از جایگاه نماینده مردم به شما و آیندگان شما می گویم لطفا هم حقوق نجومی بگیرید و هم بستگان درجه خود را در پست های حساس بگمارید اما دیگر شعار ندهید، هرگز دروغ نگوید؛ فکر کنید و بعد سخن بگوید امید عبث ایجاد نکنید، برای هر حرف و قولی که مطرح می کنید ضمانت اجرایی آن را هم بگوید و به قول امام راحل حقیقتا بترسید که باطن شما بر ملت آشکار شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد دامادی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از جایگاه نماینده مجلس از خانواده ها زاهدانی که هفته گذشته فرزندان معصومشان در آتش بی خردی ها سوختند عذرخواهی می کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار ما با شما ملت این بود که اگر مقامی داریم مسئولیتش را در کنار آن داشته باشیم اما در این مدت ندیده و نشینده ام مسئلیت آن فاجعه را برعهده بگیرد، همچنان که پیش تر  مقامی مسئولیت فاجعه سوختن دختران معصوم شین آباد را برعهده نگرفته بود و مقامی مسئولیت نابسامانی بازار ارز و ویرانی کارخانه ها و بیکاری کارگران و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی را برعهده نگرفته است.

نماینده مردم ساری ومیاندرود در مجلس دهم شوای اسلامی اظهار داشت: کسی نمی داند مسئول مشکلات بازنشستگان، مخصوصا بازنشستگان فرهنگی چه کسی است تا گره از کارشان باز کند، دولت ها پی در پی می آیند امید می آفرینند اما سرخوردگی به بار می آورند چرا که در دلشان آنقدر که مقام هست دیگر جایی برای مسئول باقی نماینده است.

وی تاکید کرد: اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی هم ندارد، بروید آن بیرون اگر رضایتی از عملکردهای وجوددارد محصول عملکرد همین دولت ها است اگر آمار نارضایتی ها، بیکاری ها،طلاق ها، تورم ها و ناپایداری تحولات اقتصادی بالاتر رفته است باز هم محصول و کارنامه همین دولت ها است، وگرنه که ملت در طول ۴۰ سال گذشته در راه صیانت و حفاظت از آرمان های انقلاب هم آبرویش را نثار کرده و هم جوانان رعنایی چون حججی ها و بسیاری دیگر را.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه هنوز هم آبروی انقلاب ما همین ملت صبور هستند، ادامه داد: وگرنه هر کدام از بحران های مالی ۹ ماهه اخیر اگر حتی در یک کشور درجه یک اروپایی رخ می داد پایه های سیاسی اش را در هم می شکست، اما این صبر و شکیبایی سبب نمی شود از کنارغفلت های صورت گرفته به راحتی عبور کنیم.

دامادی بیان داشت: ۴۰ سال پس ازانقلاب با وجود توصیه های موکد رهبر معظم انقلاب هنوز اتکای اقتصادی ما به نفت است، وقتی کشور از تولید حتی یک بسته پوشک بچه عاجز است هنوز جای خالی استقلال اقتصادی توی ذوق می زند، در همین حوزه انتخابیه اینجانب، سرنوشت جاده مرگبار ساری به تاکان و جاده گوهرباران با آمدن و رفتن دولت ها فرجامی نمی یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه قوانین نادرستی وجود دارد که اصلاح نمی شود، گفت: منع ادامه تحصیل معلمان و امکان تحصیل آنها تنها در یک پله از جمله این وقانونی است، همه می دانیم وضعیت اقتصادی معلمان و کارگران کشور خوب نیست اما دولت کاری نمی کند، به راستی سرنوشت بودجه های هزاران میلیاردی در طول سال های اخیر چه شده که بحران های نظری خشکسالی، زباله را حل نشده رها کرده است وپاسخی به اذهان پرسشگر امروز و آینده ندارد.

این نماینده مجلس افزود:پرسش های بی پاسخ نظیر اینکه چرا منبع ارزی کشور همچنان به دلار غیر واقعی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به حراج گذاشته شده است و بی تدبیری هایی نظیر وعده های مصیبت بار انتقال آب دریای خزر که حیات زیست محیطی دریا را به خطر می اندازد.

وی خطاب به روحانی گفت:جناب رئیس جمهور بیش از ۱۰۰ جلسه در کمیسیون عمران در کمیته آب و فاضلاب برای رساندن آب به فلات مرکزی برگزار شده است، شما رئیس جمهور ایران هستند، رئیس جمهور قوم خود نیستید بپرهیزید از حرف های بی تدبیر و خارج از حرف های حکیمانه به پرهیزید.

دامادی بیان داشت: از همه کنشگران و مراجع علمی -اجتماعی می پرسم آیا معنا رای دادن و حمایت از یک دولت همین سکوت مرگبار است، آیا منطق دولت این است که رای داده اید و حالا همین هست که هست؟ شما نبودید  که تغییر لحظه ای نرخ ارز، بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانه ها در دولت پیش از خود را به سخره می گرفتید و وعده تدبیر داده بودید؟

این نماینده مردم تاکید کرد: من از جایگاه  نماینده مردم به شما و آیندگان شما می گویم لطفا هم حقوق نجومی بگیرید و هم بستگان درجه خود را در پست های حساس بگمارید اما دیگر شعار ندهید، هرگز دروغ نگوید؛ فکر کنید و بعد سخن بگوید امید عبث ایجاد نکنید، برای هر حرف و قولی  که مطرح می کنید ضمانت اجرایی آن را هم بگوید و به قول امام راحل حقیقتا بترسید که باطن شما بر ملت آشکار شود.

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: از تصمیم و  تصویب هیات دولت و خصوصا وزیر کشور برای انتصاب شایسته حسین زادگان استانداران مازندان، که پس از ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی والی استان را از مرکز مظلوم استان انتخاب کرده و سابقه ارزشمند  خدمات ایشان در نزد شهروندان استانی شعف ایجاد کرده سپاسگزاری می کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورا ی اسلامی اظهار داشت: دژپسند وزیر اقتصاد همان طور که می دانید، شرکت چوب و کاغذ مازندران نزدیک به ۲هزار و ۴۰۰ پرسنل دارد، این همه املاکی که شما در بانک ملی نظیر تالارها و اماکنی دارید که هیچ کمکی به اقتصاد می کند را رها کردید و چوب حراج به چوب و کاغذ مازندران زده اید، این کارخانه مهد تولید کشور است و تنها کارخانه تولیدی کاغذ در خاورمیانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز