خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار اعضای تشکل‌های دانشجویی:

برخی اراده‌ها اجازه نمی‌دهند وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۹۰۰

یکی از مراجع شیعه با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه با خواست جوانان حاصل می‌شود، گفت: گاهی برخی اراده‌ها اجازه نمی‌دهد که این موضوع محقق شود، بنابراین جوانان باید در این راستا تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی با اشاره آیه ٥٠ سوره روم گفت: عمر انسان فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و ما باید این دوره ها را به خوبی بشناسیم.

وی با بیان این که دوران جوانی زمان قوت و قدرت انسان ها است، اظهار داشت: شما جوانان از این دوران باید به خوبی استفاده کنید تا به عنصری فعال در عرصه های سیاسی اجتماعی تبدیل شوید.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که نخستین گامی که در دوران جوانی باید برداشته شود، فراگیری علم و کسب ایمان است، عنوان کرد: انسان در دوران جوانی باید به صورت عمیق و دقیق علم کسب کند و با شناخت زمان، طبق نیازها و اقتضائات آن نقش آفرینی کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به این که حدود ٢ هزار آیه از قرآن کریم مربوط به علم و اهمیت آن است، خاطرنشان کرد: کسی که اهل علم باشد گرفتار دام های شیاطین نشده و از مسیر مستقیم منحرف نخواهد شد.

وی با بیان این که ٣٠٠ آیه از قرآن کریم در زمینه تفکر، تدبر و اندیشه نازل شده است، گفت: انسان کامل کسی است که اهل تفکر، بصیرت و اندیشه باشد و راه رسیدن به این مهم خداشناسی است.

آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: جوانان باید برای پاسخگویی به شبهات مهارت کسب کنند و بدانند که هر چه در زمینه پاسخگویی به شبهات مهارتشان بیشتر شود، شیطنت دشمن نیز برای ایجاد انحراف میان آن ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که مسأله مدیریت در جامعه اسلامی بسیار مهم است، ابراز داشت: امام راحل با به ارمغان آوردن ولایت فقیه ملت را از تسلط بیگانگان نجات دادند؛ قبل از انقلاب غرب و شرق بر کشور ما تسلط داشتند، اما انقلاب ما را از شر آن ها نجات بخشید و مسیر روشنی را در مقابل ما قرار داد.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید واحد باشند، مطرح کرد: دشمن همواره سعی می کند با تفرقه افکنی به اهداف خود دست پیدا کند، از همین جهت میان حوزه و دانشگاه جدایی افکند تا بتواند به آسانی به توطئه انگیزی کند.

 آیت‌الله نوری همدانی به تجزیه شدن امپراطوری عثمانی توسط غربی ها اشاره کرد و بیان داشت: دشمن با سیاست تجزیه به میدان می آید تا قدرت های بزرگ را لقمه لقمه کند و آن ها را به آسانی ببلعد.

وی با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه با خواست جوانان حاصل می شود، افزود: گاهی برخی اراده‌ها اجازه نمی‌دهد که این موضوع محقق شود، بنابراین جوانان باید در این راستا تلاش کرده و با عمل و برنامه ریزی درست به این موضوع عینیت بخشند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان این که وحدت مستضعفان و محرومان جهان از دستاوردهای امام راحل است، عنوان کرد: همه دنیا انقلاب اسلامی ایران را می شناسند و آن را الگوی خود قرار داده اند و با عنایات الهی این نور هیچگاه خاموش نخواهد شد.

آیت الله نوری همدانی اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن انقلاب دانست و گفت: ما باید ارکان و دستاوردهای اسلام و انقلاب را به خوبی بشناسیم و سعی کنیم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز