خبرگزاری کار ایران

در نشست سفیر ایران با اعضای کانون وکلای دادگستری ایروان؛

حمایت و دفاع از حقوق اتباع ایرانی در ارمنستان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۶۸۰

نشست هم‌‌‌‌اندیشی بررسی چگونگی حمایت از حقوق اتباع ایرانی و یافتن راه‌‌‌حل‌‌‌‌های دفاع از حقوق موکلین و زندانیان ایرانی در ارمنستان با حضور سفیر کشورمان در ایروان و رئیس و اعضای کانوان وکلای دادگستری ایروان در محل سفارت ایران در ارمنستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست سیدکاظم سجادی، سفیر ایران در ایروان ضمن قدردانی از تلاش‌‌‌ها و زحمات رئیس و اعضای کانون وکلای ارمنستان، دستگیری بسیاری از اتباع ایرانی در این کشور را ناشی از عدم آگاهی هموطنان ایرانی از قوانین و مقررات ارمنستان و وجود برخی تفاوت‌‌‌ها در نگاه قوانین دو کشور به جرائم دانست و گفت: برخی از اعمال و رفتارها که در قوانین ارمنستان جرم شناخته می‌‌‌شوند، در ایران جرم نیست و گردشگران ایرانی بدون اطلاع از این قوانین و متهم شدن به این جرائم سال‌ها در زندان‌‌های ارمنستان گرفتار می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌‌‌های زیادی صورت گرفته تا در مبادی ورودی و گمرک‌های ارمنستان اطلاع‌‌‌رسانی لازم از طریق نصب بنر، چاپ بروشور و سایت ها و شبکه‌‌‌‌های مجازی به گردشگران داده شود، اظهار داشت: علیرغم همه این اقدامات باز هم برخی از هموطنان ایرانی بدون توجه به این مسائل توسط ماموران انتظامی و مرزی دستگیر و گرفتار پروسه‌‌‌‌های قضایی طولانی مدت در ارمنستان می‌‌‌شوند.

سفیر ایران در ایروان با تاکید بر اینکه وکلا وظیفه سنگینی برای حمایت از موکلین خود بر دوش دارند، تصریح کرد: در صورت شناخت وکیل از آداب و رسوم، قوانین کشور محل زندگی موکل و روحیات آنان، در پروسه دادرسی راحت‌‌‌‌تر می‌‌‌‌‌‌توانند از موکلان ایرانی خود حمایت کنند.

سجادی پیشنهاد کرد؛ اعضای کانون طی سفر به ایران و برگزاری جلسات با کانون وکلای ایران نسبت به آشنایی با قوانین ایران اطلاعات کافی به دست آورند.

در این نشست همچنین آرستمیان، رئیس کانون وکلای تسخیری ایروان با اعلام اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان یکی از فعال‌‌‌ترین سفارتخانه‌‌‌های خارجی در پیگیری حقوق اتباع خود است، خاطرنشان کرد: امکانات و شرایط این کانون محدود است اما همواره تلاش کرده‌‌‌‌ایم که از شهروندان ایرانی نیز همانند شهروندان ارمنی دفاع کنیم تا حقی از آنان ضایع نشود.

رئیس کانون وکلای ایروان ادامه داد: کمبود مترجم، عدم آگاهی موکلین از قوانین و مقررات ارمنستان و عدم دسترسی به موکلان از زمان دستگیری تا زمان دادگاهی از جمله موانع مهم در پیگیری امور موکلان ایرانی است، خواستار حمایت بیشتر سفارت از کانون وکلا برای دفاع از حقوق و اتباع ایرانی شد.

در این دیدار مقرر شد، به محض اطلاع کانون وکلا از دستگیری اتباع ایرانی این موضوع به طرق مقتضی به اطلاع سفارت رسانده شود تا مقدمات اعزام مترجم و سایر تسهیلات برای افراد دستگیر شده فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز