خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در بندرلنگه:

موضوع گارزسانی به منطقه جاسک را با وزیر نیرو مطرح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۵۳

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در فکر نزاع با کشورهای منطقه نیست، اما وقتی جنگی به راه می‌اندازند نباید توقع حمایت ما را داشته باشند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز (پنجشنبه) در دیدار با علما و معتمدان شیعه و اهل سنت بندرلنگه خطاب به کشورهای منطقه گفت: جنگ افروزی و اختلاف به ضرر شماست. از چهار سال جنگ در یمن و سال‌ها بمباران افغانستان چه نتیجه‌ای حاصل شد؟ در این عصر و زمان دیگر با اشغال نظامی نمی‌شود تبعیت مردم را جلب کرد.

لاریجانی افزود: کشورهای غربی باید روش خود را عوض کنند و مردم و مذاهب را به جان هم نیندازید. ایران امکانات عمیقی مانند انرژی پایدار، نیروی متخصص و تجربه جنگ دارد. نیروهای مسلح ما نه با اجرای مانور، بلکه تجربه عملی کسب کرده‌اند و این نیرویی پایدار است.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی تجهیزات کمی داشتیم، اما قدرت، ایستادگی و شجاعت ما موجب پیروزی شد. اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح به تحرکات منطقه‌ای بسیار زیاد و امنیت امروز ما مرهون همین نیروهای مسلح است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ما کوچکتر از آن هستند که بتوانند با برگزاری چند جلسه و حرف‌های بیهوده ما را بترسانند. ما متکی به مردم و از استراتژی صلح برخورداریم و هراسی از دشمن نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به گفته تیلرسون وزیر خارجه قبل آمریکا، هدف رئیس جمهور آمریکا از بیان سخنان درشت، ترساندن و تسلیم کشورهای هدف است. اصل حرکت ما بر پایه صلح و دوستی است، اما حرکت‌های غلط را همراهی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به وحدت شیعه و سنی در بندرلنگه گفت: هرچند برخی افراد مغرض به اختلافات دامن می‌زنند که این نشان از جهل آنهاست. برخی افراد هم دانسته این کار را انجام می‌دهند، اما هوشیاری بین امت ما مانع از این توطئه‌ها می‌شود.

لاریجانی افزود: این منطقه استعداد خوبی برای توسعه دارد. بندرلنگه شهری قدیمی با سابقه تاریخی خوب و شهرسازی زیبا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع گارزسانی به منطقه جاسک را با وزیر نیرو مطرح می‌کنیم تا همکاری لازم صورت گیرد.

لاریجانی افزود: در بخش صیادی نیز باید صیادان ساماندهی شده و مجوز دریافت کنند. طرح تبدیل بندرلنگه به منطقه ویژه را هم بررسی می‌کنیم، هر چند که بخش خصوصی باید فعال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه پرداخت تسهیلات بانکی برای تولید و پرورش میگو نیز باید فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز