خبرگزاری کار ایران

بابایی صالح در نطق میان دستور:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در گرو تامین اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۲۰۷

یک نماینده مجلس گفت: مسئولان باید پاسخگو باشند چرا نباید شرایطی برای نخبگان اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور آماده باشد و حتی این افراد حمایت نشوند تا شاهد توسعه کشور باشیم و این مهم در حالیست که شاهد خروج سرمایه از کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، روح‌الله بابایی صالح در نشست علنی امروز (چهار شنبه ۲۸ آذر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن ابراز تسلیت به دلیل فوت تعدادی از دانش آموزان در حادثه زاهدان، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و دشمنان و معاندان نظام اسلامی باید آرزوی تفرقه را با خودشان به گور ببرند و مردم با وحدت خودشان نشان خواهند داد که پشت سر رهبر انقلاب بوده و تحت فرامین ایشان هستند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان ایران شکوه و عظمت ایرانیان را در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند دید، اظهار کرد: خداوند را شاکرم که پیش از برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین، توفیق دیدار به رهبر انقلاب را داشتم از این رو از همه تلاشگران برای برگزاری این کنگره قدردانی می کنم.

وی خطاب به رییس جمهور و هیات دولت، ادامه داد: همه آگاه هستند که مردم و اقشار مختلف جامعه در شرایط کنونی وضعیت نامطلوبی دارند از این رو باید تاملی در بودجه سال ۹۸ صورت بگیرد تا بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آقای رییس جمهور با ۲ هزار میلیارد تومان نمی توان حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی را همسان سازی کرد از این رو نیاز به اعتبار بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کنونی مردم قزوین، گفت: استان قزوین قطب کشاورزی، صنعتی و گردشگری محسوب می شود و این مهم در حالیست که امروزه نیاز مبرم به حمایت های ملی برای توسعه و پیشرفت است؛ تخصیص اعتبار ملی برای پروژه های آبرسانی، تخصیص اعتبارات برای آبرسانی در مناطق روستایی حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج امری ضروری است.

بابایی صالح با اشاره به اینکه پروژه ملی و حساس شتابگر ملی و چشمه نور قزوین برای تکمیل و راه اندازی نیازمند ۲۰ میلیارد اعتبار است لذا درخواست می شود این امر محقق شود، افزود: عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان خودرو در شرایط کنونی منجر به تعطیلی شرکت ها یا تعدیل نیرو شده است لذا این مشکل باید برطرف شود.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارکنان و کارمندان قراردادی و شرکتی جهت رفع تبعیض و پرداخت ها و تبدیل وضعیت خواسته به حق دارند که باید اقدام شود؛ همچنین رفع مشکلات مالی و رفاهی فرهنگیان و ارتقاء سطح علمی فرهنگیان نیازمند رسیدگی و اقدام عملی است.

وی ادامه داد: مسئولان باید پاسخگو باشند چرا نباید شرایطی برای نخبگان اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور آماده باشد و حتی این افراد حمایت نشوند تا شاهد توسعه کشور باشیم و این مهم در حالیست که شاهد خروج سرمایه از کشور هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: نحوه توزیع سبد حمایتی کالایی در بین اقشار مختلف خصوصا در مناطق روستایی و محروم به شدت مورد اعتراض است که نیازمند دقت و نظارت جدی است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو، گفت: چرا با توجه به مصوبه شورای اقتصاد و مهیا بودن شرایط و امکانات در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی بوئین زهرا و احداث پست ۶۳ مگاواتی شهرستان آوج اقدام لازم انجام نمی شود؟

بابایی صالح ضمن قدردانی از وزیر نفت به دلیل گازرسانی در مناطق روستایی و درخواست برای گازرسانی در تعدادی دیگر از روستاها، افزود: راه های مواصلاتی در حوزه بوئین زهرا و آوج همچنان خاکی است و اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات وزیران باید در خصوص پرداخت حقوق و دستمزد شفاف سازی کند، تصریح کرد:  از شریعتمداری و وزیر اقتصاد درخواست می شود در رابطه با شرکت شستا و صندوق بازنشستگی و رسیدگی به وضعیت شرکت آپادانا سرام اقدام جدی کنند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر شرکت آپادانا سرام با ظرفیت کامل فعالیت کند بیش از ۳ هزار شغل ایجاد می شود که بخش مهمی از مسئله بیکاری را از بین می برد از این رو درخواست می شود مشکلات این شرکت با تعامل هرچه سریع تر برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز