خبرگزاری کار ایران

افضلی در نطق میان دستور:

مسئولان کشور در حال حاضر صداقت و شفافیت با مردم را پیشه کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۱۹۱

یک نماینده مجلس تاکید کرد: اجرایی نشدن مصوبات سفر رهبر انقلاب به خراسان جنوبی و طرح توسعه شهرستان های نهبندان و سربیشه که در سال 82 به تصویب هیات دولت رسیده همچون بازگشایی کامل بازارچه مرزی دوکوهانه، ارتقاء فرمانداری نهبندان به فرمانداری ویژه، فراهم کردن زیرساخت های توسعه، مانع اصلی پیشرفت این منطقه و بروز شدیدترین مهاجرت کشور با حدود کاهش 10 درصدی جمعیت در 5 سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نظر افضلی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران تمام عزمشان را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور جمع کرده اند و سعی دارند مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد کنند، بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام ملی و استفاده از نخبگان بدون هیچ محدودیت سیاسی هستیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان کشور در حال حاضر باید صداقت و شفافیت با مردم را پیشه کنند که این مهم قطعا بهترین سرمایه برای مدیریت مشکلات کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه نیافتگی استان خراسان جنوبی و شهرستان های نهبندان و سربیشه که به همت، ایمان و علم مردمانش شهرت دارد دارای دو وجه است؛ با توجه به اینکه این دو مولفه آفت تمامی مناطق محروم کشور است ضرورت دارد که توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ابتدا اینکه وجود نیروی انسانی متخصص، منابع طبیعی و معدنی سرشار، موقعیت تاریخی و گردشگری، شاهراه مواصلاتی شرق کشور و گذرگاه رسمی صادراتی، اهمیت استراتژیک امنیتی و سیاسی استان، دارای پتانسیل ویژه ای است که می تواند به عنوان زیربنای توسعه این منطقه را به عنوان پایلوت طرح های توسعه ای و اقتصادی قرار بگیرد که متاسفانه عدم توجه دولت ها در ایجاد زیرساخت های مناسب با ظرفیت های عقب ماندگی منطقه را در پی داشته اشت لذا از رییس جمهور در خواست می شود در تدوین بودجه به این مهم توجه کند.

افضلی افزود: همچنین عدم معرفی این ظرفیت ها به بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیز از دیگر دلایل است که نیازمند همت مسئولان است؛ در حال حاضر مهمترین نیاز کشور، خصوصا استان خراسان جنوبی آموزش مهارت برای تولید و استفاده از ظرفیت های منطقه ای و مردم است که قطعا نیازمند ورود دولت و سازمان های مسئول در این زمینه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، گفت: عقب ماندگی شرق کشور در نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی به دلیل عدم توازن منطقه ای است از این رو درخواست می شود با توجه به محرومیت شدید شهرستان های نهبندان و سربیشه به عنوان اولین اقدام در راستای توانمندسازی مناطق، با معافیت مالیاتی و مشوق های اقتصادی و دادن امتیازهای ویژه به نهادهای حمایتی و نهادهای وابسته به دولت و همچنین با افزایش اختیارات استانداران و فرمانداران در مناطق کمتر توسعه یافته زمینه برای تحرک اقتصادی در این مناطق فراهم شود؛ مثلا پیشنهاد می شود استعلامات 14 گانه در حوزه تولید، توسط دستگاه های صادرکننده مجوز انجام شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور،  اظهار کرد: اجرایی نشدن مصوبات سفر رهبر انقلاب به خراسان جنوبی و طرح توسعه شهرستان های نهبندان و سربیشه که در سال 82 به تصویب هیات دولت رسیده همچون بازگشایی کامل بازارچه مرزی دوکوهانه، ارتقاء فرمانداری نهبندان به فرمانداری ویژه، فراهم کردن زیرساخت های توسعه، مانع اصلی پیشرفت این منطقه و بروز شدیدترین مهاجرت کشور با حدود کاهش 10 درصدی جمعیت در 5 سال گذشته است.

وی خطاب به وزیر نیرو، ادامه داد: زیرساخت های برق صنعتی در حوزه انتخابیه و بحران آب در خراسان جنوبی بسیار جدی است؛ با تخصیص اعتبارات کنونی حداقل سی سال طول می کشد که بتوانیم آب شرب مردم روستاها را تامین کنیم و از توزیع تانکری آب رها شویم. عدم تدبیر برای کاهش خسارات ناشی از خشکسالی 19 ساله، عدم تلاش در بارور کردن ابرها، عدم احداث سدهای خاکی و تعلل در انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور از دلایل کمکاری مسئولان مربوطه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی، تصریح کرد: ایجاد ستاد احیاء قنوات، تسریع در حل اراضی ملی شده مردم، تامین علوفه یارانه ای، اجرای طرح های آبخیزداری، تغزیه بیش از 6 هزار قنات استان خراسان جنوبی و 2500 قنات سربیشه و نهبندان از اهم خواسته های مردم منطقه است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر بهداشت، گفت: هنوز دستگاه سی تی اسکن به شهرستان نهبندان که در چهارراه مرگ کشور قرار دارد نرسیده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: تسریع در دو بانده شدن جاده های اصلی به خصوص جاده اصلی بیرجند-سربیشه-نهبندان و جاده ترانزیتی و توجه به راه های روستایی و تسریع در عملیات اجرایی راه آهن خراسان جنوبی و فرودگاه ترابری در شهرستان نهبندان مورد انتظار است.

وی خطاب به وزیر نفت، ادامه داد: از اهتمام نسبت به گازرسانی به شهرستان نهبندان و غیره و روستاهای حوزه انتخابیه تشکر می شود و امیدواریم تلاش های وزارت نیرو ادامه دار باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: درد پرغصه عشار تمامی ندارد؛ عشایر غیور کشور از دیرباز نماد ایمان، استقامات، میهن پرستی و شجاعت بوده اند و در تنگناهای کشور با اخلاص در مقابل مشکلات ایستاده اند و با دشمنان این سرزمین جنگیده اند ولی گویا نجابت آنها نگذاشته است عمق مشکلات آنها را ببینیم؛ ایجاد فراکسیون عشایری مجلس قدمی مهم برای حمایت از عشایر کشور بود ولی برای رفع مشکلات نیاز به همت همه وزارتخانه است.

افضلی با اشاره به اینکه 13 درصد جمعیت خراسان جنوبی را عشایر تشکیل می دهند، افزود: این افراد با تولید حدود 34 درصد فرآورده های دامی و 35 درصد صنایع دستی استان دین خودشان را به منطقه ادا کرده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: عشایر همت مردانه دارند از این رو مسئولان باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز