خبرگزاری کار ایران

ادعای دادستانی شیلی درباره ارتباط نفت خام ایران با مسمومیت ۵۰۸ نفر در این کشور

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۶۲

دفتر دادستانی شیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد که نفت خام تحویل داده شده ایران به شرکت انرژی ای ان ای پی منبع احتمالی انتشار گازهای مضری است که باعث بیماری صدها نفر و مراجعه آنها به بیمارستان شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دفتر دادستانی در شیلی  در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد که نفت خام تحویل داده شده ایران به شرکت انرژی ای ان ای پی منبع احتمالی انتشار گازهای مضری است که باعث  بیماری صدها نفر و مراجعه آنها به بیمارستان شده است.

انریکه پنا، سخنگوی دفتر دادستان منطقه بیو بیو، گفت که دادستانی در حال بررسی است که آیا بین انتقال نفت خام ایران به پالایشگاه‌های هوالپن و تالکاهوانو، در  ۱۰۰ مایلی (۱۶۰ کیلومتری) شمال شرقی سانتیاگو، با مسمومیت‌های شیمیایی اتفاق افتاده در این منطقه ارتباطی وجود دارد یا خیر؟

وی اعلام کرد در حال حاضر این موضوع یک فرضیه است و تایید نشده است.

طبق آمار وزارت بهداشت و درمان این منطقه، در مجموع ۵۰۸ نفر، در ماه آگوست پس از آنکه بوی نامطبوع ناشی از این گاز را استشمام کردند، مسموم و راهی بیمارستان شدند که اغلب آنها هم کدک هستند.

وزیر محیط زیست  شیلی این نشت شیمایی را محکوم کرد و سازمان نظارت بر محیط زیست گفت که ای ان ای پی مسئول این اتفاق است؛ چیزی که این شرکت آن را انکار کرده است

این پالایشگاه نفتی شیلیایی اعلام کرد که هیچ ارتباطی بین تحویل نفت خام ایران و انتشار گازهای مضر وجود نداشته است.

این پالایشگاه در بیانیه‌ای هر گونه ارتباط بین نفت خام ایران و شیوع بیماری در این منطقه را تکذیب کرد.

همچنین در این بیانیه اعلام شد که کل فرآیند برداشت و تخلیه به روش دقیق و حرفه‌ای انجام شده است.

ای ان ای پی اصلی‌ترین پالایشگاه نفت در شیلی است که تقریبا تمام سوخت مصرفی خود را وارد می‌کند.

ایالات متحده اخیرا تحریم‌هایی علیه صادرات نفت ایران اعمال کرد اما به دلیلی ترس از افزایش قیمت نفت به چندین کشور معافیت اعطا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز