خبرگزاری کار ایران

گزارش اسوشیتدپرس درباره افزایش استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در منطقه خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۳۸۵

اسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در خاورمیانه که عمدتا توسط چین به فروش می‌رسد در سال‌های اخیر افزایش یافته و برخی از کشورها از آنها در منطقه در جهت اهداف مرگبار استفاده می‌کنند.

به گزراش ایلنا به نقل از اسوشیتدپرس، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در خاورمیانه که عمدتا توسط چین به فروش می‌رسد در سال‌های اخیر افزایش یافته است و تعداد بیشتری از کشورها از آنها در منطقه در جهت اهداف مرگبار استفاده می‌کنند.

گزارش موسسه خدمات سلطنتی ایالت متحده نشان می‌دهد که کشورهای مختلف، هواپیماهای بدون سرنشین مسلح را به کشورشان وارد می‌کنند کشورهایی از قبیل اردن، عراق، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، نسبت به واردات این هواپیماها اقدام می‌کنند و برخی اسرائیل، ایران و ترکیه شروع به ساخت این هواپیماها در داخل کرده‌اند.

چین با عرضه هواپیماهای بدون سرنشین با قیمت‌های پایین و بدون شرایط سیاسی، این هواپیماها را در خاورمیانه و دیگر نقاط به فروش رساند.

روسیه اوایل سال جاری اعلام کرد که برخی کشورهای خاورمیانه با خرید هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که توسط نمایندگی‌های فروش اسلحه چینی انجام می‌شود، کمک می‌کنند تا نفوذ چین در منطقه‌ای که تحت نفوذ آمریکاست، افزایش پیدا کند.

از این هواپیماها در سوریه و یمن و در نقاط مختلف منطقه استفاده می‌شود. چین همچنان نقش اصلی را به عنوان تامین‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در خاورمیانه دارد.

در این گزارش آمده است که ایران، امارات متحده عربی و ترکیه پس از اینکه به هواپیماهای بدون سرنشین مسلح دست یافتند از این هواپیماها در  نیروی هوایی خود استفاده کردند.

ایران از ابتدای سال ۲۰۰۸ به طور خاص برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین مسلح اقدام کرد؛ اقدامی که با شروع تحریم‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شد.

انیسه بصیری تبریزی پژوهشگر گفت: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در منطقه متوقف نخواهد شد و با توجه به سیاست های آمریکا استفاده از این هواپیماها افزایش هم پیدا خواهد کرد.

وی افزود: طی دو سال گذشته فروش هواپیماها به طور گسترده افزایش یافته و احتمالا حتی بیشتر هم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز