خبرگزاری کار ایران

مافی در گفت‌وگو با ایلنا:

ردیف بودجه مسائل کم اهمیت حذف شود/ نمایندگان باید ملی بیندیشند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۸۲

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر معتقد است نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه سال ۹۸ باید نگاه های منطقه ای را کنار بگذارند و به منافع ملی بیندیشند. در همین رابطه باید ردیف بودجه بخش های کم اهمیتی که در معیشت مردم اثر ندارند، حذف شود.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، توجه به تنگناهای اقتصادی مردم را اولویت نخست نمایندگان در تصویب بودجه سال جاری دانست و اظهار کرد: در وضعیت  فعلی با توجه به این که تحریم ها شرایط انقباضی را برای کشور ایجاد می کنند، بودجه سال ۱۳۹۸ باید متفاوت با سال های گذشته تدوین شود و انقباضی باشد. در تصویب بودجه سال ۱۳۹۸، باید ردیف بودجه بعضی از بخش ها به ویژه بخش هایی که در معیشت و اقتصاد مردم کمتر سهیم هستند یا اصلا سهیم نیستند به طور کلی حذف شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: اگرچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز  بودجه سال ۱۳۹۸ را مطالعه نکرده اند اما در همین ابتدای راه مجلسی ها باید به رفع تنگناهای مردم در بودجه توجه داشت باشند و مسائل اقتصادی مهم تر را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که سهم خواهی بعضی از نمایندگان هنگام تصویب بودجه  تا چه اندازه زیان بار است، گفت: بنده به طور کلی  با این رویه نمایندگان مخالف هستم. این که نمایندگان مجلس منطقه ای فکر کرده و منطقه ای عمل کنند، غلط است. ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در سطح ملی بیندیشیم و در عین حال باید نگاهمان به منطقه هم باشد. اگر اهداف و سیاست های کلی یک نماینده تنها منقطه ای باشد به طور کلی در بخش منافع ملی دچار خسران می شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به تنگناهای بودجه‌ای باید مسائل ملی در اولویت قرار بگیرد و نوعی یکسان سازی عمومی برای همه کشور لحاظ شود. البته در مناطقی که محرومیت بیشتر است باید در تخصیص بودجه نمایندگان توجه بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از برخورد برخی از نمایندگان در سهم خواهی هنگام تصویب بودجه درمجلس شورای اسلامی توضیح داد: متاسفانه این نگاه ملی به مسائل بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار محدود است. نمایندگان تهران تلاش می‌کنند تا این نگاه را عمومیت بخشند اما به طور معمول نمایندگان همچون گذشته چون برای منطقه‌ای مشخص کار می‌کنند، از محبوبیت محلی برخوردار می‌شوند و در برای رای آوری در دوره‌های بعدی مجلس، امتیازهایی بدست می‌آورند. نابراین این نگاه ملی در مجموعه مجلس وجود نداریم اما درتلاش هستیم تا این نگاه در سطح بودجه و کمیسیون تلفیق عمومیت پیدا کند.

مافی در پایان با اشاره به همکاری نمایندگان با دولت در تصویب بودجه گفت: دولت به طور معمول با کسر بودجه است بنابراین باید منابع این کسری را تامین کند. به دیگر سخن دولت زمانی که کسری بودجه دارد باید به دنبال تامین منابع باشد اما مجلس هم تلاش می کند در این زمینه در حد انتظاراتی که مردم دارند و اختیاراتی که قانون به نمایندگان داده است، به دولت کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز